2002
Behavioral and Semantic Analyses
BINKA, BohuslavZákladní údaje
Originální název
Behavioral and Semantic Analyses
Autoři
BINKA, Bohuslav (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, The Development of Economic Science and its Practical Applications, od s. 7-18, 11 s. 2002
Nakladatel
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Dánsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14560/02:00006275
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
80-210-2897-1
Klíčová slova anglicky
interpersonal communication; semantic analyses
Změněno: 11. 2. 2008 08:17, doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.
Anotace
V originále
This study analyzes discurse type in advertising campaign of Benetton and Philip Morris. First part of the work deals with methodology and presents two basic kinds of methodology in advertisement - behavioral and semantic. Second part tries - by joinning practical research - to answer two fundamental questions: which methodology is superior according to our problem and in which range we can use it. The conclusions the author hase come in to the first and second parts of this work are sipmle - the most optimal method combines both methodologies - behavioral and semantic.
Návaznosti
GA402/00/0368, projekt VaV |
|