D 2002

Behavioral and Semantic Analyses

BINKA, Bohuslav

Základní údaje

Originální název

Behavioral and Semantic Analyses

Autoři

BINKA, Bohuslav (203 Česká republika, garant)

Vydání

Brno, The Development of Economic Science and its Practical Applications, od s. 7-18, 11 s. 2002

Nakladatel

Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Dánsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14560/02:00006275

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

80-210-2897-1

Klíčová slova anglicky

interpersonal communication; semantic analyses
Změněno: 11. 2. 2008 08:17, doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D.

Anotace

V originále

This study analyzes discurse type in advertising campaign of Benetton and Philip Morris. First part of the work deals with methodology and presents two basic kinds of methodology in advertisement - behavioral and semantic. Second part tries - by joinning practical research - to answer two fundamental questions: which methodology is superior according to our problem and in which range we can use it. The conclusions the author hase come in to the first and second parts of this work are sipmle - the most optimal method combines both methodologies - behavioral and semantic.

Návaznosti

GA402/00/0368, projekt VaV
Název: Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku
Investor: Grantová agentura ČR, Multifaktorová analýza úspěšnosti podniku