2002
Dosavadní průběh longitudinální výzkumu raného vývoje
PAVLÍKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Dosavadní průběh longitudinální výzkumu raného vývoje
Název anglicky
The current state of the Early Development Longitudinal Study
Autoři
PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant)
Vydání
Medlov, 2002
Nakladatel
Sympozium "Mládež, děti a rodina v období transformace", 19.-21.9.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Audiovizuální tvorba
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/02:00006753
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
newborn; suckling; toddler; motor development; mental development; behaviour; motherhood; postpartum adaptation; BSID II.
Štítky
Změněno: 28. 5. 2003 15:45, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
V originále
Prezentace informuje o průběhu longitudinálním výzkumu malých dětí a jejich rodičů. Projekt byl zahájen v zimě roku 2000. Cílem je sledovat průběh vývoje dítěte v raných obdobích života - období novorozenecké, kojenecké a batolecí. Zaměřili jsme na následující charakteristiky - senzomotorický vývoj, vývoj mentálních schopností a emoční vývoj s přihlédnutím ke kvalitě vazby v rámci dyády matka-dítě a vývoji výchovných postojů rodičů. Výzkumu se doposud zúčastnilo zhruba 60 rodin, většina opakovaně. Výše uvedené charakteristiky sledujeme za použití následujících postupů a metod: pozorování, polostrukturovaný rozhovor, standardizované psychologické škály a dotazníky (Carrey - CITQ, Edinburgská škála postnatální deprese, Dotazník pocitů matky po porodu, Bayleyová - BSID II, Kentská posuzovací škála.).
Anglicky
The poster presents the current state of a longitudinal study of infants and their parents. The project started in winter 2000. Our goal is to observe the development of children in the early stages - newborn, suckling, toddler. The focus is on the following areas: perceptual and motor development, the development of mental abilities, emotional development, the quality of attachment and the development of parent's educational attitudes. Up until now, about 60 families have joined the project. The following methods are used: observation, semi-structured interviews, standardised psychological scales and questionnaires (Carey - CITQ, Bayley - BSID II, Kent observational scale, Mother's post-natal feelings questionnaire).
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
|