A 2002

Dosavadní průběh longitudinální výzkumu raného vývoje

PAVLÍKOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Dosavadní průběh longitudinální výzkumu raného vývoje

Název anglicky

The current state of the Early Development Longitudinal Study

Autoři

PAVLÍKOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant)

Vydání

Medlov, 2002

Nakladatel

Sympozium "Mládež, děti a rodina v období transformace", 19.-21.9.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/02:00006753

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

newborn; suckling; toddler; motor development; mental development; behaviour; motherhood; postpartum adaptation; BSID II.
Změněno: 28. 5. 2003 15:45, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.

Anotace

V originále

Prezentace informuje o průběhu longitudinálním výzkumu malých dětí a jejich rodičů. Projekt byl zahájen v zimě roku 2000. Cílem je sledovat průběh vývoje dítěte v raných obdobích života - období novorozenecké, kojenecké a batolecí. Zaměřili jsme na následující charakteristiky - senzomotorický vývoj, vývoj mentálních schopností a emoční vývoj s přihlédnutím ke kvalitě vazby v rámci dyády matka-dítě a vývoji výchovných postojů rodičů. Výzkumu se doposud zúčastnilo zhruba 60 rodin, většina opakovaně. Výše uvedené charakteristiky sledujeme za použití následujících postupů a metod: pozorování, polostrukturovaný rozhovor, standardizované psychologické škály a dotazníky (Carrey - CITQ, Edinburgská škála postnatální deprese, Dotazník pocitů matky po porodu, Bayleyová - BSID II, Kentská posuzovací škála.).

Anglicky

The poster presents the current state of a longitudinal study of infants and their parents. The project started in winter 2000. Our goal is to observe the development of children in the early stages - newborn, suckling, toddler. The focus is on the following areas: perceptual and motor development, the development of mental abilities, emotional development, the quality of attachment and the development of parent's educational attitudes. Up until now, about 60 families have joined the project. The following methods are used: observation, semi-structured interviews, standardised psychological scales and questionnaires (Carey - CITQ, Bayley - BSID II, Kent observational scale, Mother's post-natal feelings questionnaire).

Návaznosti

MSM 142300002, záměr
Název: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Děti, mládež a rodina v transformaci