J 2002

Stáří v populárně naučné literatuře - interpretativní analýza

EHRENBERGEROVÁ, Lucie

Základní údaje

Originální název

Stáří v populárně naučné literatuře - interpretativní analýza

Název anglicky

Aging in Educational Literature for the Elderly - An Interpretative Analysis

Autoři

EHRENBERGEROVÁ, Lucie (203 Česká republika, garant)

Vydání

Sociologický časopis, Praha, Sociologický ústav AVČR, 2002, 0038-0288

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50000 5. Social Sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.113

Kód RIV

RIV/00216224:14230/02:00019699

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000179334500006

Klíčová slova anglicky

aging; ageing; educational literature; interpretative analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 13. 12. 2006 12:28, Mgr. Lucie Vidovićová, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek se zabývá formou prezentace stáří v populárně naučné literatuře pro seniory vydané v ČR po roce 1995. Teoretický úvod je věnován stárnutí jako individuální i sociální zkušenosti v nových společensko-kulturních podmínkách. Interpretativní analýza se zabývá tématy životního stylu, zdraví a nemoci a sexuality.

Anglicky

The article deals with the presentation of old age in the educational literature for elderly published in the Czech Republic after the year 1995. Theoretical part presents aging as an individual as well as societal experience, understood in a new social and cultural context. The interpretative analysis looks at the themes of general life style, health and disease, and sexuality.

Návaznosti

GA403/01/1099, projekt VaV
Název: Veřejnost, demografické procesy a populační politika - Česká republika 2001 (druhé kolo evropského komparativního výzkumu)
Investor: Grantová agentura ČR, Veřejnost, demografické procesy a populační politika - Česká republika 2001 (druhé kolo evropského komparativního výzkumu)