C 2002

Mikrovýstupy jako prostředek intervence do dovednostní struktury studenta

HORKA, Hana

Basic information

Original name

Mikrovýstupy jako prostředek intervence do dovednostní struktury studenta

Name (in English)

Microteaching as a tool for intervention into pedagocical skils teachers students

Authors

HORKA, Hana (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

první. Brno, Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností, p. 119-126, 8 pp. edice pedagogické literatury, 2002

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/02:00019718

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7315-035-2

Keywords in English

microteaching; pedagogical skils; intervention; reflection

Tags

Reviewed
Změněno: 1/6/2009 17:52, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Abstract

V originále

Ve staťi jsou zobecněny zkušenosti z počátečních etap osvojování pedagogických dovedností. Je zhodnocen přínos mikrovýstupů jako prostředku do dovednostní struktury studentů učitelství.

In English

In the study are generalized our experiences concerning developement of pedagogical skils. It is evaluated microteaching as a tool for intervention into pedagocical skils teachers students.

Links

GA406/98/1375, research and development project
Name: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Czech Science Foundation, The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure