J 2003

Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty

POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ a Petr NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty

Název česky

Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty

Název anglicky

How Success in the Work with Grants is Born at Schools

Autoři

POL, Milan (203 Česká republika, garant), Milada RABUŠICOVÁ (203 Česká republika) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika)

Vydání

Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2003, 1211-6971

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/03:00030537

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Grants - strategy - development

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2010 12:27, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.

Anotace

V originále

Text vychází z některých výsledků výzkumného projektu "České a zahraniční grantové nabídky a jejich využívání školami sekundarní a teriární úrovně", který v letech 2001-2002 realizoval Ústav pedagogických věd Masarykovy univerzity v Brně na základě zadání Národního vzdělávacího fondu v Praze.

Anglicky

The article is based on some results of the research project "Czech an Foreign Grant Offers; Employment by Schools of Secondary and Tertiary Level" implemented by the Department of Educational Sciences, Faculty of Arts, Masaryk University of Brno in 2001-2002 on the strength of a an assignment by The National Educational Fund of Prague. In the article the authors first give some concise information on the individual stages of the whole project; then they attempt to answer the questions relating to the factors that contribute to the success of schools in the grant competition. They persuade themselves that in this respect the attitudes of the representatives of the schools to the entire process of achieving grants and effective mechanisms in the work with grant offers and grants are cardinal. To conclude they attempt at a general level of characterization of the schools that have been successul in the grant competition.