NOVOTNÝ, Petr and Iveta KOVALČÍKOVÁ. Klima školní třídy vytvářející u žáků předpoklady pro celoživotní učení (Classroom climate for lifelong learning). In Škola - entita celoživotného vzdelávania. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2002, p. 124-131. ISBN 80-8068-141-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Klima školní třídy vytvářející u žáků předpoklady pro celoživotní učení
Name (in English) Classroom climate for lifelong learning
Authors NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor) and Iveta KOVALČÍKOVÁ (703 Slovakia).
Edition Prešov, Škola - entita celoživotného vzdelávania, p. 124-131, 8 pp. 2002.
Publisher Filozofická fakulta Prešovskej univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/02:00008214
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-8068-141-4
Keywords in English konstructivism; clasroom climate; social group; preconcept; kooperative learning
Tags clasroom climate, konstructivism, kooperative learning, preconcept, social group
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D., učo 36179. Changed: 8/10/2003 17:24.
Abstract
Příspěvek je věnovaný rozboru specifik klimatu ve školní třídě z konstruktivistických východisek. Autoři popisují fenomén klimatu třídy ve vztahu ke klimatu školy, ke stylu vedení výuky ve školní třídě s důrazem na akceptování prekonceptů žáků.
Abstract (in English)
Not present
Links
GP406/02/P121, research and development projectName: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele
Investor: Czech Science Foundation, On present practice and some possibilities of development of teachers work
PrintDisplayed: 21/6/2024 03:20