OSOLSOBĚ, Petr. Kierkegaard's Aesthetics of Music: A Concept of the Musical Erotic. In Sborník prací filozofické fakulty brněnské university, řada hudebněvědná. Brno: Masarykova univerzita, 1993, s. 97-107, 10 s. ISBN 80-210-0819-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kierkegaard's Aesthetics of Music: A Concept of the Musical Erotic.
Název anglicky Kierkegaard's Aesthetics of Music: A Concept of the Musical Erotic.
Autoři OSOLSOBĚ, Petr (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské university, řada hudebněvědná, od s. 97-107, 10 s. 1993.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/93:00008242
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-210-0819-9
Klíčová slova anglicky Philosophical aesthetics; Kierkegaard; Mozart; Don Juan; sensuality and seduction
Štítky Don Juan, Kierkegaard, Mozart, Philosophical aesthetics, sensuality and seduction
Změnil Změnil: prof. PhDr. Petr Osolsobě, Ph.D., učo 2218. Změněno: 22. 6. 2009 22:31.
Anotace
The Aesthetics of music as developed by Soeren Kierkegaard (1813-1855) in his treatises on "musical erotic" in Mozart's Don Giovanni. The two essays are chapters of Kierkegaard's Either-Or (1843). Mimesis, theory of music, analysis of the opera and of the human sensuality.
Anotace anglicky
The Aesthetics of music as developed by Soeren Kierkegaard (1813-1855) in his treatises on "musical erotic" in Mozart's Don Giovanni. The two essays are chapters of Kierkegaard's Either-Or (1843). Mimesis, theory of music, analysis of the opera and of the human sensuality.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:10