POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ, Hana VÍZDALOVÁ a Jarmila ZOBAČOVÁ. Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace). In Sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, s. 49. ISBN 80-7315-046-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace)
Název anglicky Stress situations in school and ways of their coping
Autoři POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Česká republika), Hana VÍZDALOVÁ (203 Česká republika) a Jarmila ZOBAČOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, s. 49-49, 2003.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/03:00009096
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-7315-046-8
Klíčová slova anglicky stress; coping
Štítky coping, stress
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Poledňová, CSc., učo 1162. Změněno: 19. 1. 2006 15:30.
Anotace
Ve výzkumu psychické zátěže jsme se pokusili analyzovat Školní zátěž dětí z hlediska jejich subjektivního prožívání. Výzkum byl proveden u 203 žáků základních škol ve věkovém rozmezí 9 - 15 let. Z výzkumu vyplynulo, že nejvýznamnějším zdrojem psychické zátěže žáků ve škole je oblast školní výkonnosti a šikana a strach ze spolužáků. Způsoby zvládání psychické zátěže jsme zjišťovali návrhem řešení typických školních zátěžových situací vnímaných dětmi jako ovlivnitelných , resp. neovlivnitelných.Předpokládali jsme, že ovlivnitelnost, resp. neovlivnitelnost situace bude spojena s odlišnými mechanismy zvládání. Potvrdila se naše hypotéza, že v situacích , které jsou vnímány jako ovlivnitelné, se projevuje převážně zvládání zaměřené na problém - jako hlavní strategie zvládání zátěžových situací se objevily aktivní zvládnutí situace, strategie hledání sociální opory a snaha o změnu vlastní osobnosti.
Anotace anglicky
The study describes relation between stress situations in school and ways of their coping.
Návaznosti
MSM 142300002, záměrNázev: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Děti, mládež a rodina v transformaci
VytisknoutZobrazeno: 15. 5. 2024 20:21