POLEDŇOVÁ, Ivana, Zdenka STRÁNSKÁ, Hana VÍZDALOVÁ and Jarmila ZOBAČOVÁ. Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace) (Stress situations in school and ways of their coping). In Sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. 1st ed. Brno: Paido, 2003, p. 49. ISBN 80-7315-046-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zátěžové situace dětí ve škole a způsoby jejich zvládání (anotace)
Name (in English) Stress situations in school and ways of their coping
Authors POLEDŇOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor), Zdenka STRÁNSKÁ (203 Czech Republic), Hana VÍZDALOVÁ (203 Czech Republic) and Jarmila ZOBAČOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník anotací příspěvků účastníků 11. konference České asociace pedagogického výzkumu: Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání, p. 49-49, 2003.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14230/03:00009096
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 80-7315-046-8
Keywords in English stress; coping
Tags coping, stress
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Poledňová, CSc., učo 1162. Changed: 19/1/2006 15:30.
Abstract
Ve výzkumu psychické zátěže jsme se pokusili analyzovat Školní zátěž dětí z hlediska jejich subjektivního prožívání. Výzkum byl proveden u 203 žáků základních škol ve věkovém rozmezí 9 - 15 let. Z výzkumu vyplynulo, že nejvýznamnějším zdrojem psychické zátěže žáků ve škole je oblast školní výkonnosti a šikana a strach ze spolužáků. Způsoby zvládání psychické zátěže jsme zjišťovali návrhem řešení typických školních zátěžových situací vnímaných dětmi jako ovlivnitelných , resp. neovlivnitelných.Předpokládali jsme, že ovlivnitelnost, resp. neovlivnitelnost situace bude spojena s odlišnými mechanismy zvládání. Potvrdila se naše hypotéza, že v situacích , které jsou vnímány jako ovlivnitelné, se projevuje převážně zvládání zaměřené na problém - jako hlavní strategie zvládání zátěžových situací se objevily aktivní zvládnutí situace, strategie hledání sociální opory a snaha o změnu vlastní osobnosti.
Abstract (in English)
The study describes relation between stress situations in school and ways of their coping.
Links
MSM 142300002, plan (intention)Name: Děti, mládež a rodina v transformaci (Acronym: MLADĚRO)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Children, Youth and Family in Transition
PrintDisplayed: 4/6/2024 19:21