ŠMAHEL, David. Souvislosti reálné a virtuální identity dospívajících. In Rodiny, děti a mládež v období transformace. Brno: Barrister & Principal, 2003, s. 315-330. ISBN 80-86598-61-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Souvislosti reálné a virtuální identity dospívajících
Název anglicky Relationships between Adolescents' Real and Virtual Identities
Autoři ŠMAHEL, David (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, Rodiny, děti a mládež v období transformace. od s. 315-330, 16 s. 2003.
Nakladatel Barrister & Principal
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/03:00009283
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-86598-61-6
Klíčová slova anglicky internet adolescent virtual identity cyberspace
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D., učo 3068. Změněno: 27. 11. 2006 21:04.
Anotace
V našem příspěvku se zaměřujeme na prokázání souvislosti mezi reálnou a virtuální identitou dospívajících, respektive chováním adolescentů ve virtuálním prostředí. Jako teoretický koncept identity jsme v návaznosti na kvalitativní výzkum zvolili teorii Marcii. Ve výzkumu si klademe otázku, zda se dospívající ve statusu předčasně uzavřené identity chovají v souladu s normami a očekáváními rodičů také ve virtuálním světě. U dospívajících nacházejících se ve statusu moratoria se zabýváme otázkou, zda častěji experimentují se svojí on-line identitou, do jaké míry používají internet k ujasnění svých životních hodnot a postojů a jak se chovají on-line ve vztahu k normám. U dospívajících ve statusu dosažení identity se ptáme, zda využívají internet pro ujasnění svých hodnot a postojů, ačkoliv v realitě tyto hodnoty a postoje vydávají spíše za ujasněné.
Anotace anglicky
The focus of this paper is establishing a connection between adolescents' real and virtual identities with regards to their behaviour in the virtual environment. Marcia's theory was selected as the theoretical concept of identity for this qualitative research. The question as to whether adolescents, in the status of a prematurely closed identity, behave in accordance with their parents' norms and expectations in the virtual world. For adolescents in a moratorium state, we concern ourselves with the question of whether they often experiment with their on-line identity, and to what extent they use the internet to clarify their life values and views, and how they behave on the internet in respect to norms. Adolescents in the state of acquiring an identity were asked if they use the internet to clarify their values and views, although in reality they present these values and views as set.
Návaznosti
MSM 142300002, záměrNázev: Děti, mládež a rodina v transformaci (Akronym: MLADĚRO)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Děti, mládež a rodina v transformaci
VytisknoutZobrazeno: 30. 5. 2024 05:14