2003
Životní spokojenost adolescentů ve vztahu k jejich hodnotovým orientacím
BLÍŽKOVSKÁ, Jaroslava, Helena KLIMUSOVÁ, Martin JELÍNEK a Marek BLATNÝZákladní údaje
Originální název
Životní spokojenost adolescentů ve vztahu k jejich hodnotovým orientacím
Název anglicky
Life Satisfaction and Value Orientations in the Contemporary Adolescent Youth
Autoři
BLÍŽKOVSKÁ, Jaroslava (203 Česká republika, garant), Helena KLIMUSOVÁ (203 Česká republika), Martin JELÍNEK (203 Česká republika) a Marek BLATNÝ (203 Česká republika)
Vydání
Brno, Sborník z konference Sociální procesy a osobnost, od s. 19-30, 12 s. 2003
Nakladatel
Psychologický ústav FF MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/03:00008467
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-86633-09-8
Klíčová slova anglicky
life satisfaction; values; value orientations
Štítky
Změněno: 22. 10. 2004 01:46, Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.
V originále
Studie se zaměřuje na zpracování dílčího úkolu výzkumného projektu podporovaného GAČR Předpoklady životní spokojenosti současné adolescentní mládeže: osobnost, hodnoty a společenské perspektivy (reg.č. 406/02/1040). Cílem předloženého příspěvku je pokusit se zmapovat hodnotové orientace současných adolescentů a stručně charakterizovat vztah vybraných osobnostních proměnných k hodnotovým preferencím. Důležitou součástí výzkumného projektu je i ověření těsnosti vztahu mezi typem vyznávané hodnotové orientace a mírou životní spokojenosti. Výzkumný soubor (N = 841) tvořili žáci 2. a 3.ročníků všech typů středních škol na jižní Moravě.
Anglicky
The study is a part of the research project: The determinants of life satisfaction in the contemporary adolescent youth: personality, values and social perspectives (supported by GAČR, project No 406/02/1040). The present study focuses on the relations among value orientations and life satisfaction. Value orientations are derived on the basis of empirical typology; and personality determinants are taken into account as well. The research sample consists of the adolescents (n = 841) attending second and third classes of various types of secondary schools in South Moravia.
Návaznosti
GA406/02/1040, projekt VaV |
|