C 2003

Přínosy rekvalifikací pro znevýhodněné skupiny osob.

HORÁKOVÁ, Markéta and Miroslava RÁKOCZYOVÁ

Basic information

Original name

Přínosy rekvalifikací pro znevýhodněné skupiny osob.

Name in Czech

Přínosy rekvalifikací pro znevýhodněné skupiny osob.

Name (in English)

The benefits of the training and education for the disadvantaged groups of the unemployed

Authors

HORÁKOVÁ, Markéta (203 Czech Republic) and Miroslava RÁKOCZYOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Mareš, P.; Sirovátka, T. (eds.). Trh práce, nezaměstnanost, sociální politika. p. 202-219, 18 pp. 2003

Publisher

FSS MU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

80-210-3048-8

Keywords in English

labour market; unemployment; social exclusion; human capital; training and education
Změněno: 13/12/2006 13:42, Ing. Miroslava Rákoczyová, Ph.D.

Abstract

V originále

Text se zaměřuje na teoretickou i empirickou analýzu účinků rekvalifikačních programů. Pozornost je věnována cílenosti programů na znevýhodněné skupiny nezaměstnaných v ČR. Hodnocení rekvalifikačních programů je založeno na dotazníkovém šetření a kvalitativních rozhovorech s účastníky rekvalifikací v okrese Břeclav.

In English

The article provides theorethical as well as empirical analysis of the effects of the training and education. The attention is paid to the level of their targeting towards the disadvantaged groups of the unemployed in the Czech Republic. The evaluation of the programmes is based on the survey and series of the qualitative interviews with program participants in Breclav region.

Links

GA403/00/0420, research and development project
Name: Nezaměstnaní a sociální politika:ochrana, pobídka, aktivita?
Investor: Czech Science Foundation, The unemployed and social policy : protection, incentives, activation?