A 2004

Czech adolescents in open-ended sentences

ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslava a Petr MACEK

Základní údaje

Originální název

Czech adolescents in open-ended sentences

Název česky

Čeští adolescenti v otevřených výpovědích

Autoři

ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant) a Petr MACEK (203 Česká republika)

Vydání

Porto, Portugal. 2004

Nakladatel

neuveden

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Audiovizuální tvorba

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/04:00010059

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

trust; adolescence

Štítky

Změněno: 30. 3. 2010 18:02, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.

Anotace

V originále

In the present study we want to continue exploring adolescents' ways of thinking about themselves and understanding their needs related to self in the following aspects: need for self-expression, being oneself, need for authenticity, etc. Some preliminary findings show to us that good relationships wishes are most frequently expressed by girls (this trend is more evident in middle adolescence). Girls present a higher percentage than boys in the categories called need for long-term achievement and hedonistic needs. The adolescents (girls and boys) perceive the importance of self-satisfaction and need for self-expression and prefer situations in which they are presented with a choice and have the opportunity to express themselves freely. Our goal was mainly explorative and heuristic, we focused on the uncovering of the connections and deeper relationships within this topic.

Česky

Studie se zaměřuje na to, jak ädolescenti přemýšlejí o sobě, konkrétně se to týká témat sebe-vyjádření, autenticity.

Návaznosti

LN00A023, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech