D 2004

Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii

CÍDLOVÁ, Hana, Eva LOMOVCIVOVÁ and Martina BERGEROVÁ

Basic information

Original name

Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii

Name in Czech

Společenské hry jako alternativní motivační prostředek v chemii

Name (in English)

Parlour Games as an Alternate Means of Motivation in Chemistry Lessons

Authors

CÍDLOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Eva LOMOVCIVOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Martina BERGEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Vyškov, XXII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu, p. 38-40, 2004

Publisher

Vysoká vojenská škola pozemního vojska ve Vyškově

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00030620

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7231-116-6

Keywords in English

education; chemistry; parlour games
Změněno: 11/4/2011 17:57, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Abstract

V originále

Jako alternativní motivační prostředek pro výuku chemie byla v rámci grantu FRVŠ č. 736/03/G6 Hrajeme si v chemii vytvořena sada společenských her (pexeso, kvarteto a jiné) s chemickou problematikou. Tyto hry je možno využít buď přímo ve výuce chemie pro zpestření, nebo již v nižších ročnících jako hračka, která téma chemie nenásilně uvozuje. Pomocí obrázků na herních kartách jsou děti zábavnou formou seznamovány s vybranými oblastmi chemie, biologie, případně ekologie. Pro zesílení výukového efektu jsou hry doplněny sadou otázek (a správných odpovědí). Hráči tedy mohou dostávat body nejen za získaná pexesa či kvarteta, ale také za správné odpovědi. Hry jsou vystaveny na Internet (http://www.ped.muni.cz/wchem/), odkud je možno si je stáhnout. V současnosti se pracuje na jejich softwarovém oživení.

In English

As an alternate means of motivation in chemistry lessons, a set of games was created (as a solution of grant FRVS No.: 736/03/G6), concerning chemistry. These games can be used either directly at school lesson, or (for younger children) as a toy, showing to children that chemistry might be nice. By means of pictures on the cards, chosen chemical, biological or ecological problems are introduced to children. To learn more, playing the games, children can answer some questions and check them (the list of questions and answers is a part of the games rules). Anybody can receive the games from the Internet: (http://www.ped.muni.cz/wchem/). Now software is being prepared, making playing these games on-line possible.