LUKÁŠOVÁ, Růžena and Ivan a kol. NOVÝ. Organizační kultura (Organizational culture). Praha: Grada Publishing, 2004, 176 pp. edice Expert, sv. 1. ISBN 80-247-0648-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační kultura
Name (in English) Organizational culture
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor) and Ivan a kol. NOVÝ (203 Czech Republic).
Edition Praha, 176 pp. edice Expert, sv. 1, 2004.
Publisher Grada Publishing
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/04:00011478
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-247-0648-2
Keywords in English organizational culture; strategy; performance; market culture; quality culture; innovative culture
Tags innovative culture, market culture, organizational culture, performance, quality culture, strategy
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Changed: 30/3/2010 22:50.
Abstract
Kniha je věnována problematice organizační kultury nahlížené zejména ve vztahu k výkonnosti organizace. V úvodní části je definován pojem organizační kultura a vysvětlen vliv organizační kultury na chování organizace. Druhá část naznačuje postup poznávání a diagnostiky organizační kultury, třetí část se zabývá utvářením obsahu žádoucí organizační kultury. Speciální pozornost je věnována problematice utváření kultury orientované na zákazníka, kultury kvality a inovativní kultury.
Abstract (in English)
The book deals with the concept of organizational culture as the factor determining organizational effectiveness. The introductory part of the book defines the concept and explains how organizational culture influences the behaviour of the organization. The second part describes the procedure and methods for identification, testing and assessing organizational culture. The third part outlines the procedure of forming of desirable organizational culture, especialy customer focused culture, quality culture and innovative culture.
Links
GA402/02/0114, research and development projectName: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms
PrintDisplayed: 26/4/2024 03:04