ČIHÁČEK, Vlastimil. Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči. Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U). Brno: Masarykova univerzita, 2004, roč. 52 (2004), č. 9, s. 73-86. ISSN 1211-6971.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Zájmy rodičů jako součást kontaktů speciálních škol s rodiči
Název anglicky Parents` interests as part of the contacts between parents and special schools
Autoři ČIHÁČEK, Vlastimil (203 Česká republika, garant).
Vydání Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U), Brno, Masarykova univerzita, 2004, 1211-6971.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/04:00011515
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky special schools; parents; special educational needs
Štítky parents, special educational needs, special schools
Změnil Změnil: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D., učo 6623. Změněno: 25. 1. 2005 15:51.
Anotace
Příspěvek přináší dílčí výsledky projektu Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy a prezentuje zjitění, nakolik jsou rodiče dětí s postižením specifickou skupinou při prosazování svých zájmů ve speciálních školách. Příspěvek objasňuje, jaké postupy volí rodiče žáků speciálních škol, když se chtějí vyjadřovat ke školní výchově jejich dítěte, k záležitostem celkového fungování školy a jejího chodu, a kdy chtějí ve škole něco ze své pozice prosadit. Pohled na rodiče, kteří jednají se školou jako jednotlivci a jako skupina je konfrontován se situací v běných základních školách.
Anotace anglicky
Our contribution brings some partial results of a project named Parents of pupils of special educational needs in the role of the school`s educational and social partners. Described are the ways in which the parents want to affluence their children`s education, opine about the general operation of the school, or enforce anything they regard beneficial. The opinions of parents as individuals or as a group are compared to those characteristic for conventional basic schools.
Návaznosti
GA406/01/1077, projekt VaVNázev: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy
GP406/02/P120, projekt VaVNázev: Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy
Investor: Grantová agentura ČR, Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy
VytisknoutZobrazeno: 29. 6. 2024 17:24