J 2004

Jak překonat nesnáze při zavádění Standardů kvality v Domech na půl cesty a v Pečovatelské službě

MUSIL, Libor, Olga HUBÍKOVÁ and Kateřina KUBALČÍKOVÁ

Basic information

Original name

Jak překonat nesnáze při zavádění Standardů kvality v Domech na půl cesty a v Pečovatelské službě

Name in Czech

Jak překonat nesnáze při zavádění Standardů kvality v Domech na půl cesty a v Pečovatelské službě

Name (in English)

How to tackle obstacles of quality standards implementation in Half-Way-Houses - Part I.

Authors

MUSIL, Libor (203 Czech Republic, guarantor), Olga HUBÍKOVÁ (203 Czech Republic) and Kateřina KUBALČÍKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Sociální práce/Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2004, 1213-6204

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/04:00011555

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords in English

quality standards; personal social services; culture of social services; Half-Way-Houses
Změněno: 29/6/2009 11:53, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.

Abstract

V originále

Text je věnován otázce: Na jaké nesnáze mohou narazit pracovníci domu na půli cesty při zavádění Standardů kvality sociálních služeb? Autoři presentují hypotézy o možných překážkách zavádění standardů kvality a odpovídající doporučení, která zformulovali na základě případové studie vybraného domu na půli cesty.

In English

The text is devoted to the question: What obstacles of quality standards implementations can personal of Half-Way-Houses be confronted with? The authors define presumptions concerning possible obstacles of quality standards implementation and respective recommendations developed by the case study of selected Half-Way-House.

Links

GA403/03/0988, research and development project
Name: Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
Investor: Czech Science Foundation, The Function of Social Services Culture and Approaches to Clients