STEHLÍK, Petr. La nueva Ortografía (1999) a la luz de la enseńanza del espańol lengua extranjera (The New Orthography (1999) from the Point of View of the Teaching of Spanish as a Foreign Language). Études Romanes de Brno. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, L 23, No 1, p. 47-54. ISSN 0231-7532.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name La nueva Ortografía (1999) a la luz de la enseńanza del espańol lengua extranjera
Name in Czech Nová Pravidla španělského pravopisu (1999) s ohledem na výuku španělštiny jako cizího jazyka
Name (in English) The New Orthography (1999) from the Point of View of the Teaching of Spanish as a Foreign Language
Authors STEHLÍK, Petr (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Études Romanes de Brno, Brno, Masarykova univerzita v Brně, 2002, 0231-7532.
Other information
Original language Spanish
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/02:00030673
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Výuka; španělština; cizí jazyk; pravopis; přízvukování
Keywords in English Teaching; Spanish; Foreign; Language; Orthography; Accentuation
Tags accentuation, Foreign, Language, orthography, Spanish, teaching
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D., učo 17983. Changed: 11/4/2010 09:55.
Abstract
Este artículo se centra en algunas novedades contenidas en la nueva Ortografía con respecto a la enseńanza del espańol como lengua extranjera. Concretamente se critican las reglas sobre la acentuación gráfica de los demostrativos,de algunas parejas de palabras como solo/sólo, y la acentuación de los monosílabos.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zaměřuje na některé novinky obsažené v nových Pravidlech šp. pravopisu s ohledem na výuku španělštiny jako cizího jazyka.Konrétně jsou zde kritizována pravidla týkající se psaní přízvuku u ukazovacích zájmen, u některých párů slov jako solo/sólo a u jednoslabičných slov.
Abstract (in English)
This paper focuses on some innovations contained in the new Orthography from the point of view of teaching Spanish as a foreign language. Concretely there are commented the rules concerning the accentuation of the demonstratives, some pairs of words such as e.g. solo/sólo, and the monosylabes.
PrintDisplayed: 26/4/2024 21:43