JANČÍKOVÁ, Alexandra, Růžena LUKÁŠOVÁ a Zdeňka KONEČNÁ. Organizational Values of Czech Manufacturing Companies. In Knowledge and Culture - Organisational Intangibles and their Tangible Value. Abstracts from the Fourth International Conference on Knowledge, Culture and Change in Organisations. Altona Vic, Australia: Common Ground Publishing, 2004, s. 106 - 106. ISBN 1-86335-565-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Organizational Values of Czech Manufacturing Companies
Název česky Organizační hodnoty českých výrobních firem
Autoři JANČÍKOVÁ, Alexandra (203 Česká republika, garant), Růžena LUKÁŠOVÁ (203 Česká republika) a Zdeňka KONEČNÁ (203 Česká republika).
Vydání Altona Vic, Australia, Knowledge and Culture - Organisational Intangibles and their Tangible Value. Abstracts from the Fourth International Conference on Knowledge, Culture and Change in Organisations, od s. 106 - 106, 1 s. 2004.
Nakladatel Common Ground Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/04:00011658
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 1-86335-565-0
Klíčová slova anglicky organizational values; Czech companies
Štítky czech companies, organizational values
Změnil Změnila: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Změněno: 16. 6. 2009 10:28.
Anotace
The contribution presents the results of an empirical research of organizational values of Czech manufacturing companies, which was carried out on a sample of members of top and middle management of 29 companies. The study presents the typical constellations of values, and the degrees of consistency and sharing present in analyzed Czech companies.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá výsledky empirického výzkumu organizačních hodnot českých výrobních firem, který byl proveden na vzorku členů vrcholového a středního managementu dvaceti devíti firem. Studie prezentuje typické konstelace hodnot ve zkoumaných českých firmách, míru jejich konzistence a sdílení uvnitř firmy.
Návaznosti
GA402/02/0114, projekt VaVNázev: Organizační kultura českých firem
Investor: Grantová agentura ČR, Organizační kultura českých firem
VytisknoutZobrazeno: 24. 6. 2024 18:05