ZACHRLA, Jan a Marek TRÁVNÍČEK. VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ. In Optimální působení tělesné zátěže a výživy. 2004. vyd. Hradec Králové: GAUDEAMUS při Univerzitě Hradec Králové, 2004, s. 75 - 77. ISBN 80-7041-666-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ
Název anglicky Influence of change of motoric regime on motoric activity of children at primary school
Autoři ZACHRLA, Jan (203 Česká republika, garant) a Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika).
Vydání 2004. vyd. Hradec Králové, Optimální působení tělesné zátěže a výživy, od s. 75 - 77, 3 s. 2004.
Nakladatel GAUDEAMUS při Univerzitě Hradec Králové
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/04:00010540
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7041-666-1
Klíčová slova anglicky school attendance; motoric activity; younger school age; motoric regime
Štítky motoric activity, motoric regime, school attendance, younger school age
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 10. 6. 2009 12:37.
Anotace
Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohybovým programem a bez něho.
Anotace anglicky
Report informs about changes in a motoric regime of younger school age children. After model motoric programme launching changes in motoric activities of pupils were monitored. These changes were confronted with a group of pupils who were not under influence of any motoric programme. The increase of motoric activities by 45 minutes daily due to influence of a motoric programme was learned at the experimental class.
Návaznosti
RS99003, projekt VaVNázev: Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 23:54