D 2004

VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

ZACHRLA, Jan a Marek TRÁVNÍČEK

Základní údaje

Originální název

VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ

Název anglicky

Influence of change of motoric regime on motoric activity of children at primary school

Autoři

ZACHRLA, Jan (203 Česká republika, garant) a Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika)

Vydání

2004. vyd. Hradec Králové, Optimální působení tělesné zátěže a výživy, od s. 75 - 77, 3 s. 2004

Nakladatel

GAUDEAMUS při Univerzitě Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/04:00010540

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7041-666-1

Klíčová slova anglicky

school attendance; motoric activity; younger school age; motoric regime
Změněno: 10. 6. 2009 12:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohybovým programem a bez něho.

Anglicky

Report informs about changes in a motoric regime of younger school age children. After model motoric programme launching changes in motoric activities of pupils were monitored. These changes were confronted with a group of pupils who were not under influence of any motoric programme. The increase of motoric activities by 45 minutes daily due to influence of a motoric programme was learned at the experimental class.

Návaznosti

RS99003, projekt VaV
Název: Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Zdravotně orientovaná tělesná výchova pro 1. stupeň ZŠ II.