2004
VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ
ZACHRLA, Jan a Marek TRÁVNÍČEKZákladní údaje
Originální název
VLIV ZMĚNY POHYBOVÉHO REŽIMU NA POHYBOVOU AKTIVITU DĚTÍ NA PRVNÍM STUPNI ZŠ
Název anglicky
Influence of change of motoric regime on motoric activity of children at primary school
Autoři
ZACHRLA, Jan (203 Česká republika, garant) a Marek TRÁVNÍČEK (203 Česká republika)
Vydání
2004. vyd. Hradec Králové, Optimální působení tělesné zátěže a výživy, od s. 75 - 77, 3 s. 2004
Nakladatel
GAUDEAMUS při Univerzitě Hradec Králové
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/04:00010540
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7041-666-1
Klíčová slova anglicky
school attendance; motoric activity; younger school age; motoric regime
Změněno: 10. 6. 2009 12:37, Dana Nesnídalová
V originále
Cíle výzkumu bylo posouzení účinku modelového pohybového programu na některé složky zdatnosti. Jednou z částí bylo také sledování množství pohybové aktivity dětí během jejich pobytu ve škole. Současný výchovný a výukový proces ve školách ne vždy dostatečně přihlíží k potřebám střídání zátěže a odpočinku, k biorytmům, psychickým a fyziologickým potřebám žáků. Nedochází k uspokojení pohybových zájmů a potřeb žáků a nevyužívají se moderní pracovní metody. Na tělesnou výchovu nelze nahlížet jako na vyučovací předmět, ale je nutné přiblížit tělesnou výchovu reálným potřebám života žáků k ovlivňování jejich zdraví. Je třeba přijmout názor, že pohybová aktivita je jedním z nejúčinnějších prostředků kompenzace převážně jednostranného pracovního zatížení žáků ve škole. Proto by se měla naplňovat snaha integrovat tělesnou výchovu a pohybovou aktivitu v co největší míře do denního i týdenního režimu žáků. Výsledky výzkumu dokumentují rozdíly v množství pohybové aktivity na škole s modelovým pohybovým programem a bez něho.
Anglicky
Report informs about changes in a motoric regime of younger school age children. After model motoric programme launching changes in motoric activities of pupils were monitored. These changes were confronted with a group of pupils who were not under influence of any motoric programme. The increase of motoric activities by 45 minutes daily due to influence of a motoric programme was learned at the experimental class.
Návaznosti
RS99003, projekt VaV |
|