GREGOROVÁ, Ivana. PODNIKÁNÍ A KULTURNÍ ROZDÍLY (DIMENZE MASKULINITA versus FEMINITA). In Nové trendy rozvoje prmyslu. 1. vyd. Brno: VUT Brno, 2004, s. 16-23. ISBN 80-214-2787-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název PODNIKÁNÍ A KULTURNÍ ROZDÍLY (DIMENZE MASKULINITA versus FEMINITA)
Název anglicky BUSINESS AND THE CULTURAL DIFFERENCIES (DIMENSION MASCULINITY and FEMINITY)
Autoři GREGOROVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Nové trendy rozvoje prmyslu, s. 16-23, 2004.
Nakladatel VUT Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/04:00011695
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 80-214-2787-6
Klíčová slova anglicky Management; desk research; leadership style
Štítky desk research, leadership style, management
Změnil Změnila: Ing. Ivana Jašková, Ph.D., učo 16790. Změněno: 25. 11. 2004 17:19.
Anotace
Pedmtem této publikace je pojednání o národních odlišnostech, které se projevují v organizaní struktue podnik, ve firemní kultue a v obchodních a spoleenských zvyklostech. Jednotlivé rysy národních kultur je možné porovnat pomocí kulturních dimenzí. Zde zkoumám vliv národní kultury na kulturu podnikovou v jednotlivých pobokách jedné nadnárodní spolenosti s nmeckým pvodem, spolenosti HARIBO. Pomocí kvantitativních metod výzkumu dokazuji, že národní kultura, ve které spolenost psobí, má vliv na jednání a rozhodování zamstnanc a tudíž i na podnikovou kulturu.
Anotace anglicky
The goal of this essay concerning Business and cultural differences is to analyze the cultural differences, which occur in organization structures of businesses, in business culture and in business and cultural behaviors. It is possible to compare these specific features of national cultures by means of cultural dimensions. Ive focused on the influence of national culture on a business culture in general and I use for my research the selected branches of the German international company called HARIBO. Using quantitative research methods I demonstrated, that the national culture where the company acts influences employees behaviors and decision-making and that way the business culture itself.
Návaznosti
GA402/02/1563, projekt VaVNázev: Profesní samospráva jako fenomén občanské společnosti
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní samospráva jako fenomén občanské společnosti
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:15