2004
Dětství v romské rodině
DŘÍMAL, FilipZákladní údaje
Originální název
Dětství v romské rodině
Název anglicky
Childhood in Roma Family
Autoři
DŘÍMAL, Filip (203 Česká republika, garant)
Igor Nosál (ed.).
Igor Nosál (ed.).
Vydání
Brno, Obrazy dětství v dnešní české společnosti. Studie ze sociologie dětství. od s. 53-78, 25 s. Sociální studia, 2004
Nakladatel
Barrister&Principal
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/04:00010567
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-86598-80-2
Klíčová slova anglicky
Children; Childhood; Sociology of Childhood; Roma Family
Štítky
Změněno: 28. 6. 2009 16:15, Mgr. Igor Nosál, Ph.D.
V originále
Tématu romského dětství je dobré věnovat pozornost z mnoha důvodů. Jeho studium může posloužit při hledání vhodné podoby vzdělávacího systému i při sociální práci v romských komunitách a poskytuje nám náhled do budoucnosti naší největší etnické menšiny. Tento text vychází z kvalitativních rozhovorů s romskými dětmi a jejich rodiči. Zabývá se podobou instituce dětství v romských rodinách i aktivními projevy dětí v rámci této instituce. Zohleduje časovou a prostorovou dimenzi sociálního světa romských dětí, pojednává o jejich kultuře. Autor sleduje romské děti především v kontextu jejich rodin, pojednává však také o společenském prostředí jako o zdroji kulturních vzorců. Výchozí dichotomie tradiční a moderní rodiny je v závěru stati podrobena kritickému přehodnocení.
Anglicky
In this chapter a childhood is analysed in the context of Roma family. It is based on the analysis of qualitative interviews with Roma children and their parents. It focuses on the structure of the Roma childhood as social institution as well as agency of children in the framework of the institutional. It takes in regard the temporal and spatial dimensions of the social world of Roma children. The author analyses the culture of the children. Next to the family context broader social environment is observed as a source of cultural patterns. The dichotomy of traditional and modern is critically reviewed in the conclusion of the text.
Návaznosti
MSM 142300002, záměr |
|