D 2003

Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů

LAZAROVÁ, Bohumíra a Alice PROKOPOVÁ

Základní údaje

Originální název

Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů

Název česky

Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů

Název anglicky

Some psychological aspects of in-service teacher training

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant) a Alice PROKOPOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, od s. 88-97, 10 s. 2003

Nakladatel

Stimul

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/03:00011706

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

80-88982-75-8

Klíčová slova anglicky

in -service teacher training; psychological aspects
Změněno: 16. 6. 2008 08:48, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.

Anotace

V originále

Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi.

Anglicky

The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice.

Návaznosti

GA406/03/0700, projekt VaV
Název: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů