2003
Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
LAZAROVÁ, Bohumíra a Alice PROKOPOVÁZákladní údaje
Originální název
Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Název česky
Některé psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Název anglicky
Some psychological aspects of in-service teacher training
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant) a Alice PROKOPOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Bratislava, Práca a jej kontexty, od s. 88-97, 10 s. 2003
Nakladatel
Stimul
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14510/03:00011706
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
80-88982-75-8
Klíčová slova anglicky
in -service teacher training; psychological aspects
Změněno: 16. 6. 2008 08:48, RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D.
V originále
Téma dalšího vzdlávání uitel vyvolává mnohé diskuse a asto vedei k uriteé skepsi, zejména co se efektivity týe. Nkteré výzkumy naznaují, že další vzdlávání uitel mže mít jen malý vliv na zlepšení kvality vyuování. Autorky naznaují, že vedle politických, ekonomických a organizaních okolností, je efektivita dalšího vzdlávání uitel ovlivnna také psychologickými faktory. Identifikují nkteré faktory, které mohou pomoci uitelm získat dobrou zkušenost s dalším vzdláváním, podpoit jejich odvahu a vli nahlížet vci rznými zpsoby a rozvíjet tídní a školní praxi.
Anglicky
The issues of in-service teacher training raise many a discussion, frequently leading to shared scepticism. Some surveys show, namely, that in-service teacher training often has but little impact on the improvement of the quality of teaching. The authors suggest that, apart from political, economic, pedagogical, and organizational circumstances, the efficiency of in-service teacher training is very largely influenced by psychological factors too. They examine some factors which might substantially support teachers will and willingness to derive from an educational event a good experience, courage and readiness to look at things from different viewpoints and develop the classroom and school practice.
Návaznosti
GA406/03/0700, projekt VaV |
|