BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír. Sestry, bratři, cizinci. Poznámky o nacionalismu a asijských kinematografiích. In Ptáček, Luboš (ed): Nacionalismus a film. Morava ve filmu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, s. 119-126, 7 s. ISBN 80-244-0552-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sestry, bratři, cizinci. Poznámky o nacionalismu a asijských kinematografiích
Název anglicky Sisters, Brothers, foreigners. some Comments on Nationalism in Asian Cinema
Autoři BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír (203 Česká republika, garant).
Vydání Olomouc, Ptáček, Luboš (ed): Nacionalismus a film. Morava ve filmu, od s. 119-126, 7 s. 2002.
Nakladatel Univerzita Palackého
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/02:00021269
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 80-244-0552-0
Klíčová slova anglicky national cinema; Iranian cinema; Korean cinema; Kim Ki Duk
Štítky Iranian cinema, Kim Ki Duk, Korean cinema, national cinema
Změnil Změnil: PhDr. Jaromír Blažejovský, Ph.D., učo 5142. Změněno: 15. 6. 2007 22:19.
Anotace
Příspěvek považuje národní identitu za část "genetického kódu" každého uměleckého díla. Prvky nacionalismu jsou komentovány na několika příkladech z asijských kinematografií: Láska bez hranic (Pouran Derakhshandeh), Adresát neznámý (Kim Ki-duk), Berlin Report (Park Kwang-su).
Anotace anglicky
This article treats a representation of national identity as a part of "genetic code" of every work of art. The "cry of defence of territory" is commented upon some examples from Asian cinema: Love Without Frontier (Pouran Derakhshandeh), Address Unknown (Kim Ki-duk), Berlin Report (Park Kwang-su).
Návaznosti
MSM 152100017, záměrNázev: Výzkum historie a kultury Moravy jako modelu pro existenci euroregionu
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 09:16