CAGAŠ, Petr a Jiří DALAJKA. Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol. Online. In Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka). Brno: FSS, 2005. s. 327-341. ISBN 80-210-3804-7. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol
Název anglicky Relation of temperament and learning styles in high school students
Autoři CAGAŠ, Petr (203 Česká republika, garant) a Jiří DALAJKA (203 Česká republika)
Vydání Brno, Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka), od s. 327-341, 15 s. 2005.
Nakladatel FSS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/05:00013578
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 80-210-3804-7
Klíčová slova anglicky temperament; learning styles; learning style; LSI; TE-ZA-DO
Štítky learning style, learning styles, LSI, TE-ZA-DO, temperament
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Jiří Dalajka, Ph.D., učo 9813. Změněno: 27. 11. 2006 13:57.
Anotace
Prostřednictvím korelační studie jsme u středoškolských studentů (N=460) zkoumali souvislosti mezi šířeji pojatým temperamentem měřeným dotazníkem TE-ZA-DO (Smékal, 1983) a styly učení, zjišťovanými prostřednictvím české úpravy dotazníku LSI (Mareš, Skalská, 1993). Ukázaly se četné souvislosti mezi temperamentovými dimenzemi a styly učení, ačkoliv hodnoty koeficientů korelace byly obvykle poměrně nízké. Podařilo se replikovat zjištění o souvislosti mezi aktivitou a intencionálními aspekty učení (tzn. vnitřní motivací, vytrvalostí, odpovědností), aktivita se tak jeví jako významný protektivní faktor učení. Překvapivě se ukázalo, že se stejná temperamentová vlastnost (emotivita; primarita) může vztahovat k jiným stylům učení u mužů a žen.
Anotace anglicky
We used correlational study to investigate relations of broadly conceptualized temperament (measured by TE-ZA-DO questionnaire, Smékal, 1983) to learning styles, which we ascertained by the Czech version of LSI questionnaire (Mareš, Skalská, 1993). Plenty of relations appeared, although the rates of correlational coeficients were usually quite low. We replicated the finding of relation of activity and intentional aspects of learning (that means inner motivation, persistence, responsibility) - activity may be therefore understood as an important protective factor of learning. Surprisingly we found out that the same temperament feature (emotivity, primarity) may lead to different learning styles in men and women.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 15:02