ŘEHULKA, Evžen. Učitelé a optimismus. In Učitelé a zdraví 4. 1. vyd. Brno: Pavel Křepela. s. 91-111, 20 s. 2002.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitelé a optimismus
Název česky Učitelé a optimismus
Název anglicky Teachers and optimism
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Učitelé a zdraví 4, od s. 91-111, 20 s. 2002.
Nakladatel Pavel Křepela
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/02:00010907
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky Teacher personality; stress coping; optimism
Štítky optimism, stress coping, teacher personality
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 19. 11. 2008 18:00.
Anotace
Studie se zabývá osobností učitele, zejména ve vztahu ke zvládání zátěží. Mezi tzv. nárazníkovými faktory (buffery) je také studován optimismus, buď jako výraz vlastností osobnosti nebo jako životní zaměření v kontinuu optimismus pesimismus. Je použita teorie naučeného optimismu (learned optimism) M. Seligmana a jeho dotazníku při studiu učitelů, kdy se ukázalo, že ve výkladovém rámci optimismu neukazují učitelé obecně žádné mimořádné hodnoty.
Anotace anglicky
The study deals with teacher personality, mainly relating to stress coping. Among so-called buffers is explored also optimism, either as an expression of personality characters, or as a life orientation in the continuum optimism pessimism. A theory is used of learned optimism of M. Seligman and so is his questionnaire by investigating teachers, when it was found that in the explanatory terms of optimism teachers dont show any especial values.
Návaznosti
MSM 144100001, záměrNázev: Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Učitelé a zdraví (Psychologický přístup)
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 20:49