MUSIL, Libor, Olga HUBÍKOVÁ, Kateřina KUBALČÍKOVÁ a Mirka NEČASOVÁ. Do social workers avoid the dilemmasof work with clients?. Online. European journal of social work. Oxfordshire: Carfax Publishing, 2004, roč. 2004, č. 3, s. 305 - 319, 14 s. ISSN 1369-1457. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Do social workers avoid the dilemmasof work with clients?
Název česky Obcházejí sociální pracovníci dilemata své práce s klienty?
Autoři MUSIL, Libor (203 Česká republika, garant), Olga HUBÍKOVÁ (203 Česká republika), Kateřina KUBALČÍKOVÁ (203 Česká republika) a Mirka NEČASOVÁ (203 Česká republika)
Vydání European journal of social work, Oxfordshire, Carfax Publishing, 2004, 1369-1457.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/04:00012015
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky Culture of Social Work Service Organizations; Dilemmas of Work with Clients; Street-level Policies
Štítky Street-level Policies
Změnil Změnila: PhDr. Mirka Nečasová, Ph.D., učo 17562. Změněno: 4. 7. 2008 14:38.
Anotace
This article is devoted to Lipsky`s suggestion that purpose of street-level policies is to establish and justify patterns of behaviour that enable street-level bureaucrats to avoid the dilemmas provoked by uncertain working conditions. Based on a review of relevant literature as well as on case studies in the culture of social work service organizations by the authors, the article suggests that two kinds of street-level policies are described by the research. The first is consistent with the aforementioned idea by Lipsky and follows thewish of social service workers to avoid the dilemmas of their work with clients without trying to change those uncertain conditions that provoke these dilemmas. The actors of the second kind of street-level policy try to negotiate with relevant partners and to change uncertain working conditions that are at the roots of their dilemmas. Both kinds of street-level policy are described by means of empirical examples and their substantive features are summarised.
Anotace česky
Článek se zabývá Lipskyho domněnkou, že řadoví pracovníci organizací služeb sociální práce se snaží uplatňovat a ospravedlňovat takové srategie interakce s klientem, díky kterým mohou obcházet dilemata vyvolaná neurčitostí jejich pracovních podmínek. Pomocí relevantní literatury a na základě vlastních případových studií kultury organizací služeb sociální práce autoři předkládají hypotézu, že výzkum dosud popsal dva typy strategií řadových pracovníků. První sleduje výše zmíněnou představu Lipskyho a je výrazem touhy pracovníků sociálních služeb vyhnout se dilematům práce s klientem, aniž by bylo nutné měnit ty neurčité pracovní podmínky, které vedly ke vzniku dilemat. Řadoví pracovníci, kteří uplatňují druhý typ strategie, se snaží s relevantními partnery vyjednat změnu těch neurčitých pracovních podmínek, které jsou zdrojem dilemat. Oba typy strategií jsou popsány pomocí empirických příkladů a v závěru je uveden přehled jejich podstatných charakteristik.
Návaznosti
GA403/03/0988, projekt VaVNázev: Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
Investor: Grantová agentura ČR, Funkce kultury služeb sociální práce a přístupy ke klientům
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 13:27