2004
Adolescents, Trust in a Teacher and Relation to School
MACEK, PetrZákladní údaje
Originální název
Adolescents, Trust in a Teacher and Relation to School
Název česky
Adolescentní mládež, důvěra v učitele a vztah ke škole
Autoři
MACEK, Petr (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Teachers and Health. E.Řehulka (Ed.), od s. 51-60, 10 s. 2004
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14230/04:00012027
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-7315-093-X
UT WoS
000264734800004
Klíčová slova anglicky
Adolescents; School; Trust
Štítky
Změněno: 28. 6. 2009 21:03, prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
V originále
The aim of the contribution1) is firstly to characterise briefly how the view at the adolescent period has been changing owing to the changes in the life style. In the second part we concentrate on the characteristics of the relation adolescent teacher, or on perceiving teachers and school by the eyes of adolescents, as our recent research results have shown. We can summarize, that the adolescents still perceive their teachers in a bigger extent as their superiors than as possible partners for a dialogue. Nevertheless, the students do not deny good intentions of the teachers, their effort to hand over what they consider as important and useful, their belief that they do for the benefit of the students
Česky
Cílem příspěvku je nejprve charakterizovat (velmi stručně) jak se v současnosti proměnil pohled na období adolescence a dospívání. Druhá část se zabývá tím, jak dospívající percipují a hodnotí školu a školní prostředí.
Návaznosti
GA406/04/0611, projekt VaV |
|