BLAŽEK, Ladislav. Manažerská etika a společenská odpovědnost podniků (Business ethics and social responsibility of the company). In Konkurenceschopnost podniku v podmínkách globalizace. 1st ed. Ostrava: ETHICS, 2005, p. 244-259. ETHICS 2005. ISBN 80-902713-5-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Manažerská etika a společenská odpovědnost podniků
Name (in English) Business ethics and social responsibility of the company
Authors BLAŽEK, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Ostrava, Konkurenceschopnost podniku v podmínkách globalizace, p. 244-259, 16 pp. ETHICS 2005, 2005.
Publisher ETHICS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/05:00030928
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 80-902713-5-9
Keywords in English business ethics; social responsibility; company; entrepreneurship; utilitaristic usage of ethics
Tags business ethics, company, entrepreneurship, social responsibility, utilitaristic usage of ethics
Changed by Changed by: Ing. Naďa Voráčová, učo 62883. Changed: 17/6/2009 14:30.
Abstract
V posledních dekádách dvacátého století jsme svědky výrazných trendů k podnikatelské etice a společenské odpovědnosti podnikání. Podniková praxe je obohacena o fenomén utilitaristického využívání etiky. Na přelomu století se řada podniků věnuje podpoře tohoto jevu. Vývojové trendy v tržních ekonomikách ukazují, že podnikatelská etika a společenská odpovědnost podnikání se stávají velmi významnými faktory konkurenceschopnosti podniků.
Abstract (in English)
There is a strong trend towards the business ethics and social responsibility of the entrepreneurship in the last decades of the 20th century. The business practice is enriched with the phenomenon of utilitaristic usage of ethics. At the turn of the century there is a high emergence of the companies devoted to the support of this phenomenon. Development trends in market economics indicate that the business ethics and social responsibility are becoming more significant factors of the company ability to compete.
PrintDisplayed: 21/9/2024 22:13