2004
Pour une démarche interculturelle
KYLOUŠKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Pour une démarche interculturelle
Název česky
Interkulturní výchova a cizí jazyky
Název anglicky
Intercultural approache in language teaching
Autoři
KYLOUŠKOVÁ, Hana
Vydání
1. vyd. Ostrava, Romanistické studie - Studia romanistica 4, od s. 247-253, 7 s. 2004
Nakladatel
Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
80-7042-674-8
Klíčová slova anglicky
intercultural; language teaching
Štítky
Změněno: 29. 12. 2010 09:59, PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
V originále
L'approche interculturelle de l'enseignement/apprentissage d'une culture étrangere est considérée comme relevant des représentations que possedent et se construisent sur elle les apprenants. Ils doivent se rendre compte d'une autre culture et de ses différences pour pouvoir se comporter d'une façon adéquate dans le milieu culturel étranger. Le présent article propose plusieurs activités pour le travail interculturel dans une classe de langue.
Česky
V souvislosti s utvářením mnohojazyčné a multikulturní Evropy se ve výchově a vzdělávání klade důraz na učení o mezikulturních vztazích. Tento trend se také projevuje v didaktice cizích jazyků, neboť jedním z nejdůležitějších cílů při výuce cizího jazyka je poznávání jiných kultur, uvědomování si rozdílů a schopnost umět na ně reagovat. Článek podává několik metodických postupů ukazujících prolínání interkulturní výchovy jazykovou výukou.
Anglicky
Multicultural and multilanguage Europe brings in constant emphasis on intercultural issues in education and upbringing. This trend finds its place in foreign languages didactics because the most important aims in foreign language teaching have been: learning about different cultures, awareness of the differences, and ability to react to them. The study deals with some methodological procedures demonstrating permeability of intercultural education and language teaching.