J 2005

Srovnání kognitivně-behaviorálního přístupu a logoterapie v sociální práci v nástinu terapie drogové závislosti

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava

Základní údaje

Originální název

Srovnání kognitivně-behaviorálního přístupu a logoterapie v sociální práci v nástinu terapie drogové závislosti

Název česky

Srovnání kognitivně-behaviorálního přístupu a logoterapie v sociální práci v nástinu terpie drogové závislosti

Název anglicky

Comparison of cognitive behavioral approach and logothrapy in social work within the outline of drug abuse

Autoři

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava

Vydání

Sociální práce/Sociálna práca, Brno, ASVSP, 2005, 1213-6204

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/05:00030937

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

logotherapy; cognitive-behavioural approach

Příznaky

Recenzováno

Anotace

V originále

Cílem následujícího textu je srovnat logoterapii V. Frankla a kognitivně-behaviorální terapie a nastínit její další možné užití v terapii drogově závislých. Autorka se nejprve pokouší detailně identifikovat hlavní komponenty obou teorií a nalézt podporu pro implicitní tvrzení, že vyvážení slabostí jedné teorie se nachází v přednostech teorie druhé, tedy že obě teorie, vhodně aplikované, lze použít ne-li přímo komplementárně, tedy alespoň souběžně či následně.

Anglicky

The aim of the following text is to compare the logotherapy of V. Frankl and the cognitive-behavioural therapy and to outline the possibility of its further use in the therapy of drug abuse. To begin with, the author is trying to identify in detail the main components of both theories and to find evidence for the implicite statement that the balancing of some weak points of one theory consists in finding the virtues of the other theory. Both theories thus could, if applied appropriately, be used in a complementary way, or at least, simultaneously or subsequently.