J 2005

Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy

ČECH, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy

Název česky

Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy

Název anglicky

Attitudes of teachers of the first stage of basic schools on problems of drugs and health as a starting point to profiling antidrug of education

Autoři

ČECH, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Mládež a spoločnosť, Bratislava, UIPŠ, 2005, 1335-1109

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00012436

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

health; healthy life-style; drugs; anti-drug education; primary drug prevention; positions and attitudes; framework education programme; curriculum
Změněno: 9. 4. 2011 18:40, doc. PhDr. Mgr. Tomáš Čech, Ph.D.

Anotace

V originále

Problematika zdraví a zdravého životního stylu se stává nedílnou součástí vzdělávacího obsahu na základních školách. Její důležitou součástí se jeví rovnž protidrogová výchova, především pak na 1. stupni základních škol, kde ovšem postrádá ucelenou koncepci. Autor se v příspěvku zabývá zkoumáním postojů učitelů 1. stupně ZŠ k problematice drog a zdraví - postojů učitelů jako možných realizátorů protidrogové výchovy a jako východiska jejího profilování.

Anglicky

Health and healthy life-style are becoming an important part of educational content at the Czech basic school. Very important is the anti-drug education, before all at the primary level, where on the other hand the anti-drug education has no unified concept. The author focuses on the attitudes of primary teachers on the drug and health issues - teachers are regarded as possible implementers of anti-drug education and as a base for the new profile of anti-drug education.

Návaznosti

GA406/98/1375, projekt VaV
Název: Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Investor: Grantová agentura ČR, Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století