Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{571313, author = {Cídlová, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Mezinárodní seminář didaktiků chemie. Sborník příspěvků.}, keywords = {Obecná chemie; fyzikální chemie; test}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {80-210-3612-5}, publisher = {Masarykova univerzita v Brně}, title = {Obecně chemické a fyzikálně chemické znalosti absolventů vysokoškolských chemických oborů}, year = {2004} }
TY - JOUR ID - 571313 AU - Cídlová, Hana PY - 2004 TI - Obecně chemické a fyzikálně chemické znalosti absolventů vysokoškolských chemických oborů PB - Masarykova univerzita v Brně CY - Brno SN - 8021036125 KW - Obecná chemie KW - fyzikální chemie KW - test N2 - Obecná a fyzikální chemie patří ke klíčovým chemickým disciplínám. Malá aktivní provázanost těchto oborů ve vysokoškolské výuce s jinými na ně navazujícími chemickými disciplínami však může velmi snižovat jak motivaci studentů ke studiu, tak i efektivnost výuky, což bylo předmětem v příspěvku rozebíraného testování. Ukázalo se, že schopnost VŠ studentů absolventských ročníků chemických oborů (budoucí učitelé chemie na ZŠ, budoucí učitelé chemie na SŠ a budoucí chemici odborníci) řešit různé druhy jednoduchých teoretických úloh z chemie na úrovni ZŠ byla poměrně nízká a u všech tří skupin respondentů přibližně stejná. Úspěšnost se pohybovala podle druhu problematik mezi 18 % (chemické výpočty) až 62 % (definice, základní chemické pojmy). Významnější rozdíly mezi jednotlivými skupinami respondentů byly nalezeny jen u chemických výpočtů. Dále se potvrdilo, že řešení uzavřených položek je pro studenty podstatně snadnější než samostatná tvorba odpovědí na položky otevřené a že značnou roli tu hraje vyjadřovací schopnost studentů. Pro potvrzení výsledků testu je plánováno rozšíření testování i na některé další vysoké školy připravující chemiky. ER -
CÍDLOVÁ, Hana. Obecně chemické a fyzikálně chemické znalosti absolventů vysokoškolských chemických oborů. In \textit{Mezinárodní seminář didaktiků chemie. Sborník příspěvků.}. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, 12 s. ISBN~80-210-3612-5.
|