Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{571533, author = {Šibor, Jiří}, address = {Brno}, booktitle = {Mezinárodní seminář didaktiků chemie. Sborník příspěvků.}, keywords = {dramatizace; stereochemie; fixace; motivace; kreativita}, location = {Brno}, isbn = {80-210-3612-5}, pages = {180}, publisher = {Masarykova univerzita v Brně}, title = {Dramatizace zkušenosti s/z aplikací při výuce stereochemie}, year = {2004} }
TY - JOUR ID - 571533 AU - Šibor, Jiří PY - 2004 TI - Dramatizace zkušenosti s/z aplikací při výuce stereochemie PB - Masarykova univerzita v Brně CY - Brno SN - 8021036125 KW - dramatizace KW - stereochemie KW - fixace KW - motivace KW - kreativita N2 - Dramatizace jako výuková metoda má své kořeny u Jana Amose Komenského škola hrou, ale pravděpodobně již dávno před Komenským, kdy jistě byla formou předávání zkušeností následujícím generacím. Na poli stereochemie, čili v souvislostech s prostorovou představivostí o stavbě a procesech na molekulární a submolekulární úrovni, může být vhodnou, názornou motivační a fixační metodou výuky. Navíc vede žáky k tvořivosti, někdy snad až k fabulacím. Pro, a nejen, budou-cí učitele je také metodou překonání ostychu prezentovat se před ostatními; rozvíjí rétorické schopnosti, včetně prvků nonverbální komunikace. Stavbu atomů a molekul (3-D), stejně jako jejich chování (především reakční změny mechanismy reakcí), lze prezentovat dramatickými formami (pantomimou, činohrou a snad i muzikálem). Učitel i žák vystupují jako herci, režiséři, dirigenti, moderátoři či diváci. Metoda dra-matizace se osvědčila nejen jako zábavný motivační prvek, ale také jako fixační, při výuce organické chemie a stereochemie na PdF MU v Brně. Výsledky studentů tento závěr potvrzují. ER -
ŠIBOR, Jiří. Dramatizace zkušenosti s/z aplikací při výuce stereochemie. In \textit{Mezinárodní seminář didaktiků chemie. Sborník příspěvků.}. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. s.~180, CD-ROM. ISBN~80-210-3612-5.
|