C 2004

Jedenáctileté děti a psychologické poradenství

LACINOVÁ, Lenka a Radka MICHALČÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Jedenáctileté děti a psychologické poradenství

Název anglicky

Eleven-year-old Children and Psychological Counselling

Autoři

LACINOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant) a Radka MICHALČÁKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vydání. Brno, Smékal, V., Lacinová, L., Kukla, L. (Eds.). Dítě na prahu dospívání, od s. 258-268, 10 s. Psychologie, 2004

Nakladatel

Barrister and Principal

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/04:00011113

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

8086598845

Klíčová slova anglicky

longitudinal study; learning disabilities; behaviour disorders; ELSPAC

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 6. 2009 09:21, doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola vychází z mezinárodní longitudinální studie ELSPAC (The European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood) a mapuje oblast problémového vývoje dětí, s nimiž rodiče vyhledali odbornou psychologickou či speciálně pedagogickou pomoc. V první části poster informuje o výskytu a četnosti konkrétních problémů u jedenáctiletých dětí našeho souboru (např. specifické vývojové poruchy učení, poruchy chování), v druhé části hledáme možné prediktory jejich vzniku (např. průběh porodu a jeho případné komplikace) či souvislosti s dalšími ukazateli psychického vývoje (např. typ temperamentu dítěte a jeho projevy, problematická sociální a emoční adaptace).

Anglicky

The chapter is based on the data collected in the European Longitudinal Study of Pregnancy and Childhood (ELSPAC). The study focuses on the problem development of children whose parents asked for professional help of a psychologist or a special-education counsellor. First part of the poster informs about prevalence and frequency of particular problems (learning disabilities, behaviour disorders, etc.) in our sample, in the second part we look for their possible predictors (e.g. childbirth and its possible complications) or relationships with other developmental variables (e.g. childs temperament and its expressions, problems in social and emotional adaptation).

Návaznosti

LN00A023, projekt VaV
Název: Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum výzkumu utváření osobnosti v etnických a sociálních kontextech