D 2004

Sociální kapitál jako předpoklad dynamického rozvoje společnosti

MGR. ET MGR. DVOÁK, Rudolf

Základní údaje

Originální název

Sociální kapitál jako předpoklad dynamického rozvoje společnosti

Název česky

Social capital - as a strategy of dynamic development of society

Autoři

MGR. ET MGR. DVOÁK, Rudolf
kolektiv autor.

Vydání

První vydání. Praha, 7 s. 2004

Nakladatel

Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

80-86754-28-6

Klíčová slova anglicky

social capital; social development; dynamic development; tertiary education sector
Změněno: 4. 7. 2005 19:00, Mgr. et Mgr. Rudolf Dvořák

Anotace

V originále

Autor se ve svém příspvku věnuje úvaze dynamického rozvoje společnosti. Sociální kapitál považuje za jednu z hlavních podmínek úspěšnosti tohoto procesu. Oproti Bourdieumu však tento termín uchopuje jiným způsobem a dává mu i jiný obsah. V jeho pojetí je sociální kapitál potenciál jakkoli velké společnosti, který na základě společenského konsensu aktivizuje její rozvoj a dynamiku. Terciární sektor vzdělávání a jeho subjekty považuje za nástroj rozvoje sociálního kapitálu. Ve svém příspěvku si autor klade nejen otázky, co pro intenzivní dynamický rozvoj v terciárním sektoru na českých školách dělat, ale zároveň na ně odpovídá a své teze podepírá řadou argumentů. Vzdělávání a výchova, dle autora, přidávají nebo zvyšují hodnotu lidského kapitálu obsaženého ve společnosti.

Česky

Autor se ve svém příspvku věnuje úvaze dynamického rozvoje společnosti. Sociální kapitál považuje za jednu z hlavních podmínek úspěšnosti tohoto procesu. Oproti Bourdieumu však tento termín uchopuje jiným způsobem a dává mu i jiný obsah. V jeho pojetí je sociální kapitál potenciál jakkoli velké společnosti, který na základě společenského konsensu aktivizuje její rozvoj a dynamiku. Terciární sektor vzdělávání a jeho subjekty považuje za nástroj rozvoje sociálního kapitálu. Ve svém příspěvku si autor klade nejen otázky, co pro intenzivní dynamický rozvoj v terciárním sektoru na českých školách dělat, ale zároveň na ně odpovídá a své teze podepírá řadou argumentů. Vzdělávání a výchova, dle autora, přidávají nebo zvyšují hodnotu lidského kapitálu obsaženého ve společnosti.