2004
Sociální kapitál jako předpoklad dynamického rozvoje společnosti
MGR. ET MGR. DVOÁK, RudolfZákladní údaje
Originální název
Sociální kapitál jako předpoklad dynamického rozvoje společnosti
Název česky
Social capital - as a strategy of dynamic development of society
Autoři
MGR. ET MGR. DVOÁK, Rudolf
kolektiv autor.
kolektiv autor.
Vydání
První vydání. Praha, 7 s. 2004
Nakladatel
Vysoká škola finanční a správní, o.p.s.
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
80-86754-28-6
Klíčová slova anglicky
social capital; social development; dynamic development; tertiary education sector
Změněno: 4. 7. 2005 19:00, Mgr. et Mgr. Rudolf Dvořák
V originále
Autor se ve svém příspvku věnuje úvaze dynamického rozvoje společnosti. Sociální kapitál považuje za jednu z hlavních podmínek úspěšnosti tohoto procesu. Oproti Bourdieumu však tento termín uchopuje jiným způsobem a dává mu i jiný obsah. V jeho pojetí je sociální kapitál potenciál jakkoli velké společnosti, který na základě společenského konsensu aktivizuje její rozvoj a dynamiku. Terciární sektor vzdělávání a jeho subjekty považuje za nástroj rozvoje sociálního kapitálu. Ve svém příspěvku si autor klade nejen otázky, co pro intenzivní dynamický rozvoj v terciárním sektoru na českých školách dělat, ale zároveň na ně odpovídá a své teze podepírá řadou argumentů. Vzdělávání a výchova, dle autora, přidávají nebo zvyšují hodnotu lidského kapitálu obsaženého ve společnosti.
Česky
Autor se ve svém příspvku věnuje úvaze dynamického rozvoje společnosti. Sociální kapitál považuje za jednu z hlavních podmínek úspěšnosti tohoto procesu. Oproti Bourdieumu však tento termín uchopuje jiným způsobem a dává mu i jiný obsah. V jeho pojetí je sociální kapitál potenciál jakkoli velké společnosti, který na základě společenského konsensu aktivizuje její rozvoj a dynamiku. Terciární sektor vzdělávání a jeho subjekty považuje za nástroj rozvoje sociálního kapitálu. Ve svém příspěvku si autor klade nejen otázky, co pro intenzivní dynamický rozvoj v terciárním sektoru na českých školách dělat, ale zároveň na ně odpovídá a své teze podepírá řadou argumentů. Vzdělávání a výchova, dle autora, přidávají nebo zvyšují hodnotu lidského kapitálu obsaženého ve společnosti.
Anglicky
In his publication, the author addresses the issues of dynamic development of a society. According to the author, social capital is one of the major contributors to social progress. Contrary to Bourdieus definition of social capital, the author takes the term from a different perspective and gives is it a new meaning. He defines social capital as the potential of any society, regardless of its size, to stimulate its development and dynamics on the basis of social consensus. The author considers the tertiary education sector and its appendeges to be the instruments in the progress and develpment of social capital. Here the author answers his own questions with several well supported arguements, regarding the actual results of steady and dynamic development of society.