2005
Konfrontativnoje issledovanije russkogo jazyka v češskoj srede
BRANDNER, AlešZákladní údaje
Originální název
Konfrontativnoje issledovanije russkogo jazyka v češskoj srede
Název česky
Konfrontativní výzkum ruského jazyka v českém prostředí
Název anglicky
Confrontative studies of Russian in the Context of Czech
Autoři
BRANDNER, Aleš
Vydání
První. Katowice, Jezyk a rzeczywistoć. Rusystyczne studia konfrontatywne, od s. 346-352, 7 s. 2005
Nakladatel
Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00031086
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
83-226-1396-2
Klíčová slova anglicky
The researching a foreign language the comparative study of Russian in the context of Czech the confrontative research the method of linguistic analysis
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 12. 3. 2010 15:39, doc. PhDr. Aleš Brandner, CSc.
V originále
Pri izučenii ljubogo inostrannogo jazyka proischodit jego sopostavlenije s rodnym jazykom. Sopostavitelnyj metod eto, v suščnosti, metod strukturnogo i funkcionalnogo analiza jazyka, primenjajemyj odnovremenno k dvum ili neskolkim jazykam. Predmetom sopostavlenija pri teoretičeskom opisanii mogut byt schodstva ili različija v sovokupnosti i otnošenijach jazykovych sredstv, v funkcijach etich sredstv i v stilističeskich aspektach. Sopostavitelnyj metod ne predstavljajet soboj metod jazykovogo analiza. On čislitsja tolko metodičeskim sredstvom, dopolnjajuščim sobstvenno jazykovoj analiz.
Česky
Při studiu kteréhokoli cizího jazyka dochází k jeho porovnávání s mateřským jazykem. Srovnávací metoda je v podstatě metoda strukturní a funkční analýzy jazyka, která se užívá současně ke dvěma nebo několika jazykům.Předmětem zkoumání při teoretickém popisu mohou být shody nebo rozdíly ve vzájemném vztahu jazykovývh prostředků, ve funkci těchto prostředků a ze stylistickém pohledu. Srovnávací metoda není metodou jazykového zkoumání. Je to metodický prostředek, který doplňuje studium jazyka.