D 2004

Kdo hoří, anebo spíše kde hoří?

DOKULIL, Miloš

Základní údaje

Originální název

Kdo hoří, anebo spíše kde hoří?

Název česky

Kdo hoří, anebo spíše kde hoří?

Název anglicky

Who Burns, or Sooner, Where Does It Burn?

Autoři

DOKULIL, Miloš (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Teachers and Health, od s. 22-26, 5 s. 2004

Nakladatel

Paido + Universitas Masarykiana Brunensis

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

80-210-3634-6

UT WoS

000264734800001

Klíčová slova anglicky

crisis; stress; teaching profession; mission; institution; tradition; social customs; exponentially growing sum of knowledge; personal example; value of life; idea and deed; inducing of expectation; irradiating teacher personality
Změněno: 30. 1. 2008 17:11, prof. PhDr. Ing. Miloslav Dokulil, DrSc.

Anotace

V originále

1. Nejsou základní stresující problémy mimo školu? 2. Nezahráváme si přitom také s tradicí (a odkazem) a funkcí školy? 3. Hrozbě exponenciálního zahlcení poznatky musíme umět předejít! 4. Ty nejobtížnější role musí zvládat skoro vždy každý sám od sebe, a to také provokací jistých očekávání u svých svěřenců...

Anglicky

1. The basic stressing problems, aren't they outside school? 2. Aren't we playing with the tradition (and heritage) and function of the school? 3. The threat of exponential knowledge engorgement must be anticipated! 4. The most difficult roles must be mastered from one's own background, and that also by provoking certain expectations in her/his pupils...