D 2005

Dílo Bedřicha Smetany v kontextu hudebního vzdělávání

KNOPOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Dílo Bedřicha Smetany v kontextu hudebního vzdělávání

Name in Czech

Dílo Bedřicha Smetany v kontextu hudebního vzdělávání

Name (in English)

Work Bedřich Smetana in music education

Authors

KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Musica viva in schola, p. 35-43, 9 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00031153

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3796-2

Keywords (in Czech)

činnosti poslechové;hudebně vyjadřovací prostředky;taneční prvek;B. Smetana;polka;obkročák

Keywords in English

mucis; listening; developement;individual aktivity;B. Smetana; polka; obkročák

Tags

Reviewed
Změněno: 12/3/2010 10:59, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Abstract

V originále

K porozumění hudebního sdělení napomáhají čtyři základní činnosti-vokální, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové. Jejich prostřednictvím dochází k osvojování jednotlivých hudebně vyjadřovacích prostředků, k aktivizaci studentů a k počátkům elementárního muzicírování.

In English

To understand musical message assist the four basic activities-vocal, instrumental, music movement and listening. Through for the acquisition of musical and linguistic resources, to the activation of elementary students and the origins of music making.