J 2005

Harmonická koexistence paradoxních způsobů chování aneb Scénování v Arkádií

GAJDOŠ, Július

Základní údaje

Originální název

Harmonická koexistence paradoxních způsobů chování aneb Scénování v Arkádií

Název česky

Harmonická koexistence paradoxních způsobů chování aneb Scénování v Arkádií

Název anglicky

Harmonious Coexistence of Paradoxical Modes of Behavior or Scenicity in Arkadia

Autoři

GAJDOŠ, Július (203 Česká republika, garant)

Vydání

Disk, Praha, Nakladatelství AMU, 2005, 1213-8665

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00014153

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

Scénologie - scénování
Změněno: 16. 3. 2006 14:53, Dr. Július Gajdoš, Ph.D.

Anotace

V originále

Autor studie se zamýšlí nad další Stoppardovou hrou a poukazuje na scénické možnosti, které hra nabízí, pokud se režiséři na ní nebudou dívat jako na konverzačku, jak se u nás obvykle chápe. Za tímto chápaním vidí sklon k intelektualiticky spekulativním interpretacím soustřeďující se na slovo. To nejenomže nepřispívá k porozumění hry ale svádí k povrchnosti.

Anglicky

The study deals with another play by Tom Stoppard, whose scenic potential the author reveals in order to show the danger of putting this text in the category of conversation plays. He thinks that this tendency has to do with a pseudo-intelectual attitude which concentrates on the word as such, isntead of drawing attention to the image and its comprehension.

Návaznosti

LC544, projekt VaV
Název: Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Výzkum funkcí techniky při vzniku a provozování múzického díla