W 2005

Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání

KNOPOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání

Name in Czech

Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání

Name (in English)

Musicaly creative play-the way integrative meaning of musical education

Authors

KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2005

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Uspořádání workshopu

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00031171

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

hudební hra, pohybový prvek, rytmizace, poslechové dovednosti, dramatizace textu, improvizační cvičení

Keywords in English

rytmical feeling; elementary moving; hearing skills; improvisation exercises in connection with dramatisation of literary model
Změněno: 12/3/2010 10:56, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Abstract

V originále

Hudební hra tvoří základ hudebního vzdělávání zejména u dětí předškolního a mladšího školního věku. Jejím prostřednictví dochází k osvojování základních hudebních dovedností, které následně umožňují vlastní aktivní a tvořivý projev. V projektu O perníkové chaloupce jsou obsaženy prvky dramatické, literární, hudební výchovy, jsou využity postupy vedoucí k rozvoji komunikativních dovedností. Projekt byl realizován se žáky 1. třídy. Ve video ukázce jsou zachyceny jednotlivé kroky vedoucí od literární předlohy až k hudebnímu zpracování.

In English

Workshop will be divided into two parts.The first part will include suggestions for the work with children. We will focus on progress of hearing skills, rytmical feeling, elementary moving expression in connection with song, text, listening composition, improvisation exercises. In the second part that been realized in the school musical teaching with children from the first class.