2005
Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání
KNOPOVÁ, BlankaZákladní údaje
Originální název
Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání
Název česky
Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání
Název anglicky
Musicaly creative play-the way integrative meaning of musical education
Autoři
KNOPOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant)
Vydání
2005
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Uspořádání workshopu
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/05:00031171
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
hudební hra, pohybový prvek, rytmizace, poslechové dovednosti, dramatizace textu, improvizační cvičení
Klíčová slova anglicky
rytmical feeling; elementary moving; hearing skills; improvisation exercises in connection with dramatisation of literary model
Změněno: 12. 3. 2010 10:56, PhDr. Blanka Knopová, CSc.
V originále
Hudební hra tvoří základ hudebního vzdělávání zejména u dětí předškolního a mladšího školního věku. Jejím prostřednictví dochází k osvojování základních hudebních dovedností, které následně umožňují vlastní aktivní a tvořivý projev. V projektu O perníkové chaloupce jsou obsaženy prvky dramatické, literární, hudební výchovy, jsou využity postupy vedoucí k rozvoji komunikativních dovedností. Projekt byl realizován se žáky 1. třídy. Ve video ukázce jsou zachyceny jednotlivé kroky vedoucí od literární předlohy až k hudebnímu zpracování.
Anglicky
Workshop will be divided into two parts.The first part will include suggestions for the work with children. We will focus on progress of hearing skills, rytmical feeling, elementary moving expression in connection with song, text, listening composition, improvisation exercises. In the second part that been realized in the school musical teaching with children from the first class.