W 2005

Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání

KNOPOVÁ, Blanka

Základní údaje

Originální název

Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání

Název česky

Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání

Název anglicky

Musicaly creative play-the way integrative meaning of musical education

Autoři

KNOPOVÁ, Blanka (203 Česká republika, garant)

Vydání

2005

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/05:00031171

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

hudební hra, pohybový prvek, rytmizace, poslechové dovednosti, dramatizace textu, improvizační cvičení

Klíčová slova anglicky

rytmical feeling; elementary moving; hearing skills; improvisation exercises in connection with dramatisation of literary model
Změněno: 12. 3. 2010 10:56, PhDr. Blanka Knopová, CSc.

Anotace

V originále

Hudební hra tvoří základ hudebního vzdělávání zejména u dětí předškolního a mladšího školního věku. Jejím prostřednictví dochází k osvojování základních hudebních dovedností, které následně umožňují vlastní aktivní a tvořivý projev. V projektu O perníkové chaloupce jsou obsaženy prvky dramatické, literární, hudební výchovy, jsou využity postupy vedoucí k rozvoji komunikativních dovedností. Projekt byl realizován se žáky 1. třídy. Ve video ukázce jsou zachyceny jednotlivé kroky vedoucí od literární předlohy až k hudebnímu zpracování.

Anglicky

Workshop will be divided into two parts.The first part will include suggestions for the work with children. We will focus on progress of hearing skills, rytmical feeling, elementary moving expression in connection with song, text, listening composition, improvisation exercises. In the second part that been realized in the school musical teaching with children from the first class.