VLČKOVÁ, Kateřina. Předběžný návrh empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. 1. vyd. Olomouc: Votobia, PdF UP, 2005, s. 266-270. ISBN 80-7220-246-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předběžný návrh empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku
Název anglicky Work model of empirical classiffication of foreign language learning strategies
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III. od s. 266-270, 5 s. 2005.
Nakladatel Votobia, PdF UP
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/05:00012775
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7220-246-4
Klíčová slova anglicky Taxonomy of foreign language learning strategies; empirical classification; three factor model of strategies
Štítky empirical classification
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 22. 12. 2005 14:10.
Anotace
Příspěvek ukazuje na problematičnost tvorby empirické klasifikace strategií učení cizímu jazyku, na nedostatky v definovaní strategií a potřebu revize konstruktu strategie. Navrhuje redukci faktorů v klasifikacích a jejich zjednodušení na rozlišování strategií přímých a nepřímých, komplexních a mikro a makro strategií. Nejvhodnější se ukazuje třífaktorový model, nicméně ani on nepopisuje data uspokojivě.
Anotace anglicky
The article shows current problems of construction of an empirical classification of foreign language learning strategies (FLLS) and the problems in definition of FLLS. A reduction of factor number is suggested and a model with 3 factors distinguishes between primary (direct) and secondary (indirect) strategies a between direct complex and cognitive strategies. No empirical model describes the data in a satisfactory way.
Návaznosti
GA406/05/0246, projekt VaVNázev: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 23:12