HANUŠOVÁ, Světlana. Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka (Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education). In Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 1st ed. Brno: MSD, 2005, p. 96 - 100. ISBN 80-210-3884-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reflexe v pedagogické praxi v rámci pregraduální přípravy učitelů anglického jazyka
Name (in English) Reflection in teaching practice within pre-service English language teacher education
Authors HANUŠOVÁ, Světlana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů, p. 96 - 100, 5 pp. 2005.
Publisher MSD
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00012835
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3884-5
Keywords in English teacher education;teaching practice; reflection; e-learning; discussion forums
Tags discussion forums, e-learning, reflection, teacher education, teaching practice
Changed by Changed by: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Changed: 13/9/2014 06:51.
Abstract
Příspěvek se zabývá rolí reflektivní složky v pedagogické praxi. Hodnotí přínos diskuzí v rámci e-learningového prostředí moodlinka.
Abstract (in English)
This paper discusses the role of the teaching practice in pre-service education of English teachers. The ways to develop and deepen the component of reflection in teaching practice are considered. The experience with e-learning support of teaching practice, namely asynchronous discussions within Moodle e-learning system, is brought into focus.
Links
GA406/03/1349, research and development projectName: Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole
Investor: Czech Science Foundation, Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school
PrintDisplayed: 28/4/2024 01:13