2005
Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
GREGAR, Tomáš a Tomáš PITNERZákladní údaje
Originální název
Využití nástrojů pro zpracování přirozeného jazyka v e-learningu
Název anglicky
Usage of natural language processing tools in e-learning
Autoři
GREGAR, Tomáš (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, Czech Republic, Sborník 2. ročníku konference o elektronické podpoře výuky SCO 2005, od s. 45-50, 6 s. 2005
Nakladatel
Masarykovy univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/05:00013442
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
80-210-3699-0
Klíčová slova anglicky
E-learning; Sharable Content Objects; počítačem podporovaná výuka;
Změněno: 4. 1. 2006 12:52, RNDr. Tomáš Gregar
V originále
Systémy pro počítačově podporovanou výuku, které jsou v dnešní dobe používány, ve vetšině případů nevyužívají plně možností dnešního stavu informačních technologií. Jeden z oborů, který by mohl pomoci všem uživatelům systémů elektronické podpory výuky je technologie zpracování přirozeného jazyka. Tento článek popisuje náš výzkum v této oblasti. Ukazuje případy použití technik zpracování přirozeného jazyka (Natural Language Processing, NLP) při práci s výukovými systémy (jejich možnosti při vyhledávání, zjednodušování přípravy učebních materiálů, získávání zpětné vazby od studentu apod.). Zabývá se predevším nástroji a postupy, které jsou ve stavu praktického použití, nebo jsou aktuálně vyvíjeny - mnohdy přímo na Fakultě informatiky (FI). Dále bude představena architektura mezinárodně vyvíjeného systému CEWebS, která umožní využití takovýchto nástroju prostřednictvím webových služeb. Mohou být pak jednodušeji spravovány a zakomponovány do obecných LMS. Článek se zaměřuje na využití elektronického zpracování českého jazyka, nebot různá pravidla jednotlivých jazyků znemožnují jednoduché převzetí obecných mezinárodních systému, vetšinou vytvořených pro angličtinu.
Anglicky
Contemporary E-learning systems do not utilize all possibilities given by the state of information technologies. For example Natural language processing can help in E-learning management, storing and authoring. This paper describes our research. It shows how to use NLP tools in learning objects preparation, feedback, searching. It also introduces some tools developed in FI MU.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV |
|