KUNC, Josef a Petr VYSTOUPIL. Vinařská turistika v České republice - regionálně geografické aspekty. In Sborník z VIII. Mezinárodního kolokvia o regionálních vědách. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 265-270. ISBN 80-210-3888-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vinařská turistika v České republice - regionálně geografické aspekty
Název anglicky Wine tourism in the Czech republic - regional geographical aspects
Autoři KUNC, Josef (203 Česká republika, garant) a Petr VYSTOUPIL (203 Česká republika).
Vydání Brno, Sborník z VIII. Mezinárodního kolokvia o regionálních vědách, od s. 265-270, 6 s. 2005.
Nakladatel Masarykova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Zemský magnetismus, geodesie, geografie
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14310/05:00013536
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 80-210-3888-8
Klíčová slova anglicky Czech republic; wine tourism; regional aspects
Štítky Czech Republic, regional aspects, wine tourism
Změnil Změnil: doc. RNDr. Josef Kunc, Ph.D., učo 18338. Změněno: 11. 1. 2006 17:19.
Anotace
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na jeden dílčí segment turistiky a cestovního ruchu v České republice, a to vinařskou turistiku. Vinařství a jeho využití v cestovním ruchu a turismu se v posledních letech dostává do popředí zájmu. Především jižní Morava, která je tradiční vinařskou oblastí, láká návštěvníky za vínem nejen jako součást příjemně stráveného večera ve vinném sklípku, ale i např. v podobě Moravských vinařských stezek, které jsou určeny sportovněji založeným turistům. Autoři článku se pokusili nejen o zmapování nejvýznamnějších aktivit podporujících vinařskou turistiku v ČR, ale především na základě legislativního uchopení vinařského prostoru provést vlastní kategorizaci obcí, které mají určitý význam pro vinařskou turistiku. Výsledek je možno konfrontovat také na přiložených obrázcích.
Anotace anglicky
The aim of this article is to point out one of the tourism segments in the Czech Republic: wine tourism. Wine growing and its utilisation in tourism is in recent years becoming of growing concern. Primarily southern Moravia, which is a traditional wine area, attracts visitors not only to spend pleasant evening in the wine cellar but also to use Moravian wine tracks, which are intended for more active tourists. Authors of this article have attempted not only to map the most important activities supporting wine tourism in the Czech Republic, but primarily to carry out their own categorization of municipalities having certain importance for wine tourism according to legislative appreciation of wine space. The result can be confronted with figures attached.
Návaznosti
WB-08-04, projekt VaVNázev: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
Investor: Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 21:46