D 2005

"Tempting Suggestible Young Men": Pater, Pedagogy, Pederasty

KAYLOR, Michael Matthew

Základní údaje

Originální název

"Tempting Suggestible Young Men": Pater, Pedagogy, Pederasty

Název česky

"Tempting Suggestible Young Men": Pater, Pedagogy, Pederasty

Autoři

KAYLOR, Michael Matthew (840 Spojené státy, garant)

Vydání

Pardubice, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, 10, 2004, od s. 63-113, 51 s. 2005

Nakladatel

University of Pardubice

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/05:00031326

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

80-7194-734-2

Klíčová slova anglicky

Walter Pater; Victorian Pedagogy; Marius the Epicurean; Winckelmann; Gerard Manley Hopkins; Johann Joachim Winckelmann; Pederasty; Paederasty; Uranian; Homoeroticism; Victorian Literature; Gay Studies
Změněno: 14. 4. 2010 17:38, doc. Michael Matthew Kaylor, PhD.

Anotace

V originále

This article considers biographical and textual materials relating to the Victorian pederastic pedagogy of Walter Pater, an Oxford don, author, and aesthetic critic. Emphasis is placed on the ways that his novel "Marius the Epicurean" and essay "Winckelmann" serve to elucidate this merging of pederasty and pedagogy, as well as the influence of this merging on his former student and later friend Gerard Manley Hopkins, one of the premier Victorian poets, a poet whose "Epithalamion" provides the fullest Uranian encapsulation of Pater's elaborate and decadent pedagogy.

Česky

Článek hodnotí biografické a textové materiály z oblasti viktoriánské pederastické pedagogiky Waltera Patera, profesora Oxforské university, spisovatele a kritika estetiky. Důraz je kladen zejména na metodu, kterou používá v románu "Marius the Epicurean" pro výklad splynutí pederastie a pedagogiky a vliv takového splynutí na svého studenta a pozdějšího přítele Geralda Manley Hopkinse, jednoho z předních viktoriánských básníků, jehož "Epithalamion" poskytuje nejobsažnější výklad Paterovy propracované a dekadentní pedagogiky.