2005
"Tempting Suggestible Young Men": Pater, Pedagogy, Pederasty
KAYLOR, Michael MatthewZákladní údaje
Originální název
"Tempting Suggestible Young Men": Pater, Pedagogy, Pederasty
Název česky
"Tempting Suggestible Young Men": Pater, Pedagogy, Pederasty
Autoři
KAYLOR, Michael Matthew (840 Spojené státy, garant)
Vydání
Pardubice, Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, 10, 2004, od s. 63-113, 51 s. 2005
Nakladatel
University of Pardubice
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00031326
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-7194-734-2
Klíčová slova anglicky
Walter Pater; Victorian Pedagogy; Marius the Epicurean; Winckelmann; Gerard Manley Hopkins; Johann Joachim Winckelmann; Pederasty; Paederasty; Uranian; Homoeroticism; Victorian Literature; Gay Studies
Štítky
Změněno: 14. 4. 2010 17:38, doc. Michael Matthew Kaylor, PhD.
V originále
This article considers biographical and textual materials relating to the Victorian pederastic pedagogy of Walter Pater, an Oxford don, author, and aesthetic critic. Emphasis is placed on the ways that his novel "Marius the Epicurean" and essay "Winckelmann" serve to elucidate this merging of pederasty and pedagogy, as well as the influence of this merging on his former student and later friend Gerard Manley Hopkins, one of the premier Victorian poets, a poet whose "Epithalamion" provides the fullest Uranian encapsulation of Pater's elaborate and decadent pedagogy.
Česky
Článek hodnotí biografické a textové materiály z oblasti viktoriánské pederastické pedagogiky Waltera Patera, profesora Oxforské university, spisovatele a kritika estetiky. Důraz je kladen zejména na metodu, kterou používá v románu "Marius the Epicurean" pro výklad splynutí pederastie a pedagogiky a vliv takového splynutí na svého studenta a pozdějšího přítele Geralda Manley Hopkinse, jednoho z předních viktoriánských básníků, jehož "Epithalamion" poskytuje nejobsažnější výklad Paterovy propracované a dekadentní pedagogiky.