2005
Some difficulties facing native speakers of Czech and Slovak in writing in English
CHAMONIKOLASOVÁ, Jana a Jaroslava STAŠKOVÁZákladní údaje
Originální název
Some difficulties facing native speakers of Czech and Slovak in writing in English
Název česky
Potíže Čechů a Slováků v anglickém písemném projevu
Autoři
CHAMONIKOLASOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant) a Jaroslava STAŠKOVÁ (703 Slovensko)
Vydání
Brno, Theory and Practice in English Studies 3, od s. 53-59, 7 s. 2005
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/05:00019948
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
80-210-3930-2
Klíčová slova anglicky
academic writing; text organization; lexico-grammatical structure; coherence; English; Czech; Slovak
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 12. 2007 19:41, doc. PhDr. Jana Chamonikolasová, Ph.D.
V originále
The paper presents an analysis of errors occurring in English essays written by Czech and Slovak university students. It distinguishes five major error types, i.e. grammatical, lexical, lexico-grammatical, text-coherence, and formal errors. The study relates the occurrence of certain error types to the linguistic and cultural background of the author of the text, and looks for possibilities of developing writing skills within academic writing courses. The paper suggests that the courses focus on text-coherence, a phenomenon which has a high priority in Anglo-American written discourse and which is not specifically addressed by any other courses in Czech and Slovak university curricula. The paper outlines some successful strategies of writing coherent and effective texts.
Česky
Článek analyzuje chyby v anglických esejích, jejichž autory jsou čeští a slovenští univerzitní studenti. Rozlišuje pět hlavních typů chyb, tj. chyby gramatické, lexikální, lexikálně gramatické, chyby v koherenci a formální chyby. Ukazuje souvislost výskytu určitých typů chyb s jazykovým a kulturním zázemím autora. Studie pojednává o možnostech rozvoje písemného projevu v kurzech akademického psaní a zdůrazňuje nutnost věnovat pozornost zejména koherenci textu, která je prioritou struktury anglického akademického textu. Článek seznamuje s některými strategiemi tvorby koherentních textů.
Návaznosti
GA405/02/0349, projekt VaV |
|