Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách
ČIHÁEK, Vlastimil. Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách. In Handicap 2005. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita, 2005, s. 12-21. ISBN 80-7372-002-1. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách |
Název česky | Účast rodičů při poskytování speciální podpory jejich dětem ve školách |
Název anglicky | Parents participation in providing a special support to their children in the schools |
Autoři | ČIHÁEK, Vlastimil (203 Česká republika, garant). |
Vydání | 1. vyd. Liberec, Handicap 2005, s. 12-21, 2005. |
Nakladatel | Technická univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14210/05:00013121 |
Organizační jednotka | Filozofická fakulta |
ISBN | 80-7372-002-1 |
Klíčová slova anglicky | parents of children with special educational needs; special support; school |
Štítky | school, special support |
Změnil | Změnil: Mgr. Vlastimil Čiháček, Ph.D., učo 6623. Změněno: 26. 1. 2006 17:05. |
Anotace |
---|
Příspěvek přináší výsledky dílčího řešení v rámci projektu Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy. Bylo zjištěno, že nabízení účasti rodičům při poskytování speciální podpory na speciálních školách není samozřejmostí. Nejčastěji je nabízena přítomnost při vyučování a asistence rodičů při mimořádných školních akcích. Méně příležitostí mají rodiče k účasti při poskytování speciální podpory v roli asistentů ve třídě. Občasně je nabízena rodičům přítomnosti nebo asistování při speciálně pedagogických terapeutických činnostech a při individuální práci speciálního pedagoga se žákem. Pohled na speciální podporu zprostředkovaný pomocí záznamové techniky je nekonvenčním postupem, který se zpravidla rodičům nenabízí. Účast při hromadné výuce je rodičům přístupnější než účast při individuálně poskytované podpoře a terapii. |
Anotace anglicky |
---|
The contribution brings the results of a partial survey as part of the project "Parents of children with special educational needs in the role of educational and social partners of the school". It was found out it is not common to offer to parents a participation in providing special support in the special schools. It is a presence in the class and a parents assistance at exceptional school activities that is offered the most often. Parents have less opportunities to participate in providing special support in the role of assistants in the class. Occasionally parents are offered a presence or an assistance at special educational therapeutic activities and at an individual work of special education teacher with a pupil. The view of a special support by a recording technique is an unconventional method that is not usually offered to parents. The participation at a whole-class teaching is more accessible to parents than a participation at an individually provided support and therapy. |
Návaznosti | |
---|---|
GA406/01/1077, projekt VaV | Název: Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy |
Investor: Grantová agentura ČR, Postavení rodičů jako výchovných a sociálních partnerů školy | |
GP406/02/P120, projekt VaV | Název: Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy |
Investor: Grantová agentura ČR, Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy |
VytisknoutZobrazeno: 12. 10. 2024 01:25